Seminář s názvem Jak na hodiny vaření aneb propojení zásad zdravé výživy s praktickými aktivitami dětí a žáků uspořádala v úterý 10. září MAS Český les.
Návštěvníci semináře se nejprve dozvěděli, jak zatraktivnit a jak připravit hodiny vaření ve škole.
„Hodiny lze žákům zatraktivnit také tím, že se zaměříme na různé exotické kuchyně, například španělskou nebo asijskou,“ uvedla Lenka Pokorná s tím, že při hodinách je také důležité rozdělit žákům role a úkoly, aby se každý mohl zúčastnit. Diskutovalo se rovněž o nakupování, bezpečnosti a hygieně v kuchyni, o mezipředmětovém učení. „V českém jazyce můžeme s dětmi sestavovat recepty nebo popisovat hotové jídlo, v matematice se zase může počítat kalorický obsah v potravinách,“ vysvětlovala Pokorná. Řešilo se také, jak přimět děti jíst, pokud nechtějí.
Lenka Pokorná rovněž uvedla konkrétní příklady ze škol a školek, které se zapojily do programu Skutečně zdravá škola. Začínat se může již s dětmi od školek – ty mohou pomáhat s vařením nebo přípravou svých svačin. „Možnost připravit si svačinu je pro malé děti obzvlášť vhodná. Samy si to nakombinují tak, jak to chtějí, a pak to snědí, protože vědí, co tam je. Někdy tyto malé děti nechtějí sníst celé jídlo, protože je tam jedna ingredience, kterou nejedí,“ připomněla Pokorná.