Hotové mostní konstrukce i asfaltový povrch vozovky, vedle nová lávka pro chodce, na niž není zatím vstup možný. Okolí stavby bývalo rozbahněné, v posledních dnech je zamrzlé a mírně zasněžené. Takový obrázek se naskytne tomu, kdo zavítá do Tasnovic na Horšovskotýnsku.

To vše navzdory tomu, že podle loňských předpokladů mělo být dílo hotové.

O zakázku, jejíž předpokládaná hodnota činila 12 milionů a 919 000 korun bez DPH, se ucházelo sedm firem, které uvedly nabídkové ceny (bez daně) v rozpětí od 9,98 milionu do 12,872 milionu ko­run.

Jako nejvhodnější byla vybrána nabídka firmy Bögl a Krýsl, která podala nabídkovou cenu 9,98 milionu, respektive 12,0758 milionu včetně DPH.

„Ukončení stavby a předání díla bylo naplánováno na 21. prosince, ale kvůli počasí se bude jednat o tom, že by se nad stavbou mostu postavil jakýsi ´stan´, který by umožnil pracovat i za nepřízně počasí. Pokud by bylo jako dnes, ještě to problém není, ale musí se zajistit, pokud by nepřízeň počasí trvala delší dobu, aby termín dokončení mostu nebyl ohrožen," uvedl Deníku v půli října, kdy noc přinesla první sněhový poprašek, za SÚS Plzeňského kraje Petr Otásek, který je koordinátorem investičních akcí Správy a údržby silnic Plzeňského kraje (SÚS Pk). „Vzhledem k tomu, že dodržení termínu preferuje jak zadavatel díla, tak i dodavatel, bude možné přikročit k opatřením, která však znamenají ekonomické navýšení," doplnil.

Samotná situace se však vyvíjela jinak, než se předpokládalo. Stavba není dosud kompletně hotová, chodci řeku Radbuzu přecházejí po provizorní lávce. Tasnovičtí, kteří se potřebují dostat domů, už naštěstí nemusejí zmíněné staveniště objíždět takzvaně přes hory a doly. Auta jedoucí přes most však mají povolenou maximální rychlost 30 km/h.

V pondělí v podvečer jsme poblíž stavby viděli pracovníky zhotovitelské firmy, nyní je prý situace jiná.

„V Tasnovicích se stalo, že povolení na provizorní lávku bylo uděleno o měsíc později. Přesto jsme předpokládali, že stavbu stihnou v původním termínu. Bohužel dílo dokončit nestihli, proto jsme firmě termín o měsíc prodloužili. Tento týden přišly mrazy a stavba byla zastavena," říká Ladislav Štětka, technický náměstek generálního ředitele SÚS Pk, který má na starosti přípravu a realizaci staveb.

Dá se uvést, kdy by mělo být dílo dokončeno?

„Teď je sice stavba zastavená kvůli zimě, ale nepředpokládám, že by práce měly trvat déle než do poloviny února. Jako důležitý vidím však fakt, že se silnici podařilo koncem roku zprovoznit, aby lidé nemuseli využívat objízdnou trasu. Základ, tedy most, byl dokončen řádně do konce roku. Firma měsíc čekala na povolení, i proto dodělávky, jejichž dokončení je závislé na počasí, nestihla v původním termínu provést," konstatoval technický náměstek.