Navíc rapidně narostl provoz ve směru od Mariánských Lázní, potažmo od Boru z dálničního přivaděče, který v Horšovském Týně především kamionovou a nákladní dopravou zatěžuje ulice Masarykovu a Jana Littrowa.

Než auta z tohoto směru dojedou na světelnou křižovatku, musí projet přes most přes řeku Radbuzu. Ten už je však v dnešní době nevyhovující, protože je úzký, větší auta se na něj najednou nevejdou, a tak musejí řidiči čekat než auto projede, i když je na semaforech zelená. Rozšířit ho je asi málo reálné, i když by to dost pomohlo plynulému průjezdu v obou směrech.

Malá zkouška byla, když došlo k uzavření Plzeňské ulice z důvodu její rekonstrukce. Osobní auta, která běžně projížděla přes náměstí, teď musela přes most na hlavní křižovatku. Nastala situace, ve které město ukázalo svou zranitelnost - ve špičkách nestačila komunikace pohltit tak velké množství aut a vytvářely se fronty až k sýpce za kruhovým objezdem. Byla to vlastně malá ukázka toho, jak by mohl provoz vypadat v blízké budoucnosti.

Horšovský Týn patří mezi významné městské památkové rezervace a jistě nebude v žádném případě vhodné, aby historické centrum a přilehlé ulice zatěžovalo takové množství aut.

Již mnoho let jsou na „papíře" různé druhy obchvatů a další možnosti jak vyřešit dopravní situaci ve městě. Asi jediným řešením by bylo vybudovat další most, který by spojil jižní a západní část města.

Výstavbu třetího mostu přes řeku Radbuzu pro odlehčení ucpaného středu města hodlá prosazovat do nového územního plánu i nové vedení Horšovského Týna.

Jaroslav Čedík