„Bezpečnostní systém jsme tu měli i předtím. Ale díky novému pultu se teď signál při případném narušení dostane nejen do počítače na strážnici, ale i do tabletů, které mají strážníci ve služebním autě. Pokud byla dříve hlídka mimo strážnici, nebyla včas o signálu informována," popisuje výhody ředitel školy Ivan Rybár. Dalším benefitem je rozšíření čidel a zabezpečovacího zařízení na další objekty ve školním areálu.

Nový pult centrální ochrany využijí i Domažlické technické služby (DTS).

„Disponujeme velkým majetkem za zhruba 20 milionů korun. Nešlo ho mít nezabezpečený a bez dozoru," připomíná ředitel DTS Jaroslav Zavadil. „Dosud jsme výstupy z bezpečnostního zařízení řešili prostřednictvím vlastních zaměstnanců. Až nyní nám městská policie nabídla bezplatnou spolupráci, tak jsme ji využili," dodává.

„Na nový pult centrální ochrany můžeme připojit jen městské organizace. Jako první to byl zimní stadion, teď napojujeme základní a mateřské školy a Základní uměleckou školu Jindřicha Jindřicha, Dům dětí a mládeže Domino a DTS," popisuje aktuální stav zavádění nového systému velitel Petr Kubal.

„Postupně chceme monitorovat všechny městské objekty. Ty budou vybaveny pohybovými čidly, čidly detekujícími rozbití okenních výplní a čidly detekujícími kouř," shrnuje místostarosta Domažlic Zdeněk Novák pověřený řízením Městské policie v Domažlicích.

„V případě, že by byl objekt nějakým způsobem narušený, dostanou strážníci okamžitě signál na služebnu a do služebního vozu. Uvidí, jaký objekt je v nebezpečí, kde přesně k narušení došlo a kde se pachatel pohybuje, což mohou sledovat na přenosném tabletu," uvedl Novák.

Mezi povinnosti obsluhy kamerového systému patří každé ráno zkontrolovat funkčnost zabezpečovacích zařízení v jednotlivých objektech napojených na pult centrální ochrany. „Spouští kontrolní poplachy, aby byla zkontrolována plná funkčnost zařízení," potvrzuje velitel Kubal.