Silničáři s vypětím sil udržují komunikace, přesto přívaly sněhu komplikují dopravní situaci v našem regionu. Stav silnic zhoršuje silný vítr, tvoří se sněhové jazyky.

Kamiony neprojely přes hraniční přechod Folmava a problémy měly i za Kdyní ve směru na Klatovy i na Všeruby. Postupně se situace stabilizuje, i když na silnici na Folmavu stále vítr přifoukává nové přísuny sněhu.

"V 6.30 hodin ráno se u České Kubice tvořila asi kilometrová kolona, na zasněžené vozovce zapadly kamiony. Před osmou hodinou již ale byla silnice opět průjezdná," uvedla domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.

"V osm hodin se u Loučimi převrátil kamion do příkopu. Nehoda se obešla bez zranění či úniku kapalin. Na místě zasahovali hasiči, kteří pomáhali odtahové službě s vyprošťováním nákladního automobilu," zmínila další nehodu.

Silnici mezi Draženovem a Újezdem byla zablokována hned dvakrát. Nejprve tam krátce před desátou hodinou došlo k dopravní nehodě nákladního a osobního automobilu, která se obešla bez zranění. Asi o půl hodiny později na stejné silnici uvízl jeden z kamionů. Po dvaceti minutách byl vytažen.

Nesjízdná byla po deváté hodině také například vozovka vedoucí od čerpací stanice na Hardovci směrem na Trhanov. Kvůli sněhu na vozovce se tvořily kolony a policejní hlídka musela silnici uzavřít. V půl jedenácté pak cestu protáhl traktor a byla zprovozněna.

Obtížně průjezdný i pro osobní auta je úsek od Klenčí k Lískové.

"Jela jsem v sedm ráno z Kouta přes hraniční přechod Lísková do práce do Německa. Nad Klenčím se nesmí solit a byla tam jedna velká katastrofa. Silničáře jsem cestou nepotkala, komunikace byla téměř nesjízdná. Místo 45 minut jsem jela do práce dvě hodiny," popsala svoji zkušenost jedna z obyvatelek Kouta na Šumavě.

Okolo jedenácté hodiny byla dobře průjezdná hlavní silnice od Holýšova k Horšovskému Týnu.  "Jede se dobře, silnice je pouze mokrá," uvedl jeden z řidičů.

Od brzkých ranních hodin jsou v ulicích zaměstnanci Domažlických technických služeb.

"V terénu jsou dva velké traktory s radlicí a sypačem, další dva malé traktory se stejným vybavením udržují chodníky, nasazeno je i další speciální vozidlo Magma. Probíhá i ruční čištění s lopatami a košťaty. věnují se tomu všichni dostupní zaměstnanci," shrnul ředitel DTS Jaroslav Zavadil.

"Pane bože. Je zima. Napadne sníh a všichni z toho dělají, že je kolaps! Když budou řidiči dodržovat rychlost a přizpůsobí jízdu, tak žádné nehody nebudou! Můj názor…" nechala se slyšet čtenářka Iva Dolejší.