Uplynulou sobotu lze označit jako svátek všech obdivovatelů krásných starých strojů, neboť Veteran car club Domažlice uspořádal již 34. ročník Jízdy spolehlivosti historických vozidel. Divákům na domažlickém náměstí i v obcích podél šedesátikilometrové trasy se představilo 90 strojů vyrobených v letech 1911 až 1945. Počet účastníků byl tedy o něco nižší, než pořadatelé na základě přihlášek očekávali, ale zejména motocyklisty odradilo deštivé a větrné počasí.

Ti, kdo přijeli, ale rozhodně nelitovali. Počasí se umoudřilo a soutěžící se v cíli první etapy netajili spokojeností. „Vybrali jste pěknou trať, líbily se mi hlavně serpentiny za Kdyní,“ sdělil své první dojmy Jiří Böhm z plzeňského veteránklubu sedlající motocykl Norton 350 z roku 1937. S jeho míněním souhlasil Karel Novák z Tábora, jenž divákům představil jeden ze čtyř kuriózních dlouhých motocyklů Čechie–Böhmerland. „Koráb je můj zamilovaný úsek. Když jsem jezdil ještě s Jawou, tak jsem si ty serpentiny pokaždé vychutnával,“ zavzpomínal Novák.

Zato 97 let starému vozu značky Horch daly korábské serpentiny pořádně zabrat. „Jeli jsme tam krokem snad celou čtvrthodinu. Doufám, že ve druhé etapě podobné stoupání nebude,“ neztrácel naději jeho majitel Wolfgang Perschmann z východoněmeckého Lipska. Trestné body získané při plnění několika úkolů na trati rozhodly, že absolutním vítězem mezi motocyklisty se stal Ulrich Bauer z Furthu im Wald na stroji BMW R 47 z roku 1927. Automobilovou kategorii vyhrál plzeňský Jiří Weber za volantem 72 let staré aerovky. Dámský pohár získala Jaroslava Míšková z Horšovského Týna s Pragou Piccolo z roku 1931. V celkovém hodnocení své kategorie pak tato reprezentantka Veteran car clubu Plzeň obsadila třetí příčku.

Jan Pek