Certifikát, který vedení nemocnice převzalo 26. srpna, vystavil Německý akreditační institut německé společnosti TÜV SÜD. Říká, že kvalita Domažlické nemocnice se shoduje ve standardu péče s podmínkami, které jsou v Německu.

Důvody pro jeho získání byly dva. „První důvod bylo obhájení české certifikace Spojené akreditační komise v roce 2017. Ten má spousta našich zdravotnických zařízení, ale je pouze na národní úrovni a řeší především zdravotnickou složku. Protože bychom však byli rádi mezinárodně uznáváni, rozhodli jsme se o certifikát zažádat,“ vysvětlil ředitel Domažlické nemocnice Petr Hubáček.

Druhým důvodem je blízkost k hranicím s Bavorskem a možnost orientovat se na zahraniční klientelu. Řada německých občanů se v Domažlicích ptala po této certifikaci. „Většina zdravotnických zařízení v Německu ho má a pacient si vybírá podle certifikace,“ pokračoval Hubáček.

Aby se nemocnice mohla stát zárukou bezpečí a kvality i na mezinárodní úrovni, musela projít řadou kontrol, takzvaných auditů. Jeden audit byl vnitřní s pomocí konzultanta, a pak audit prvního a druhého stupně. První stupeň se zabýval především administrativou a zmapováním činnosti nemocnice. Druhý audit trval celkem tři dny a probíhal v provozu.

Z 11. ročníku setkání turistů na Čerchově.
Turisté oslavili 20 let od návratu majetku

„Bylo to poměrně náročné, protože se šlo do hloubky všech procesů,“ uvedla Karolína Sládečková, obchodní reprezentantka TÜV SÜD. Proces je v nemocnici nastaven vstupem pacienta přes jeho přijetí, vyšetření, pobyt, operaci, léčbu, doléčení a výstupem je pak odchod pacienta ze zdravotnického zařízení.

„Hodnotilo se, zda procesy, které si nemocnice nastavila, fungují i v praxi. Je důležité, aby vše vycházelo z realitya nebylo to pro zaměstnance zátěží, která by se mohla odrazit na péči o pacienty,“ pokračovala Sládečková.

Kvalita a certifikace je podmíněna i normou ISO 9001. „Je to taková ‚bible‘, co vše musíme splnit. Je to norma, která určuje model excelence, té nejvyšší kvality, ke které pomalu směřujeme. Není to nástroj těžkého kontrolování a hledání chyb, ale naopak hledání možností zlepšení a zefektivnění,“ doplnila manažerka kvality Domažlické nemocnice Radka Filipčíková s tím, že se povedlo odstranit i velké množství přebytečné dokumentace a administrativy.

„Lékař v současné době tráví téměř 60 % času administrativou a 40 % má vyhrazeno pro pacienta. Nám se to ale podařilo snížit, dnes už jsme na 30 % administrativy. Chtěli bychom ale docílit toho, aby 90 % času bylo věnováno pacientovi,“ řekl na závěr ředitel nemocnice.

Známka kvality bude umístěna v hale a na všech jednotlivých odděleních nemocnice.