„Ztráta, kterou město Domažlice za loňský rok doplácí ze svého rozpočtu činí 1 milion 316 tisíc 171 korun," říká místostarosta Stanislav Antoš.

Proplacení musí ještě 24. února schválit zastupitelé. Rozhodnou i o uzavření dohody o ztrátě na letošní rok s provozovatelem linky ČSAD Plzeň.
„Ceny nafty se v poslední době snižují, ale zase rostou náklady na opravu autobusů. Z výpočtů vyplývá, že linku využívají zejména důchodci, výrazně převažují mezi přepravenými osobami. Dále s linkou jezdí lidé do zaměstnání do odlehlých částí města a pacienti nemocnice," uvedl Antoš.

„Jinak než autobusem se na vyšetření do nemocnice nedostanu. Je úplně na konci města a ještě k tomu na prudkém kopci. Kdyby nejezdila městská doprava, musela bych asi využívat taxíky," říká Božena Fejfárková.

„Předběžně se odhaduje, že náklad na jeden ujetý kilometr v letošním roce bude 36,67 korun. Tržby na jeden ujetý kilometr jsou ale jen 4,50 Kč," vyčíslil místostarosta.

Předpokládá se, že v roce 2016 městská linka najede 41 tisíc 076 kilometrů, za 12 měsíců přepraví zhruba 50 tisíc cestujících.

Linka spojuje západní část města (nemocnice a sídliště Kavkaz a Palackého s centrem, lokalitami Kozinovo Pole a Habeš, vlakovým nádražím a průmyslovou zónou ve východní části města.

„Do budoucna zvažujeme, že bude připojena část Na Bábě, kde se rozvíjí průmyslové podniky, obytná zóna a sídliště. I tam obyvatelé stárnou a je naším cílem, aby i oni byli napojeni na autobusovou dopravu," zmínil Antoš.