K velkému kroku se nedávno rozhodli v bývalém okresním městě. Změna způsobu vytápění, která si vyžádala investici ve výši 64 796 korun, by měla ročně ušetřit kolem devíti set tisíc korun.

Kotelny v různých částech Domažlic, jejichž chod zajišťuje, se Domažlická správa nemovitostí rozhodla spolu s vedením radnice z finančních důvodů propojit po internetu. Jejich provoz je nyní řízen z centrálního dispečinku, který se nachází v objektu největší z nich, na sídlišti Kozinovo pole ve Švabinského ulici.

„Z dispečinku jsou hlídány kotelny v ulicích Palackého, Kovařovicova, Švabinského a Vrchlického. Změna se dotkne tří pracovníků kotelen, kteří budou propuštěni pro nadbytečnost. Tím, že kotelny budou řízeny centrálně a nepotřebují početnou obsluhu, dojde ročně k úspoře ve výši asi 900 tisíc korun, což je ve srovnání s vynaloženými náklady slušná částka,“ uvedl ke změně místostarosta Pavel Wolf.

Montáže zařízení na dispečinku byly dokončeny 15. října, nyní probíhá měsíční zkušební provoz centrálního řízení. „15. listopadu bude zrušena obsluha kotelny v Kovařovicově ulici, k 30. 11. končí tři topiči,“ dodal Wolf.

Co novince říkají kotelníci, kteří se změnili na dispečery? „Běží to pěkně. Je to jiný, moderní způsob. Akustický signál nám hlásí všechny poruchy. Kdyby došlo k výpadku proudu, zavírají se plynové klapky na kotlích, které mají také čidla, takže jde o několikanásobné jištění. Když ´odejde´ čerpadlo, jeho zelená ikona se na monitoru změní na červenou,“ uvedl dispečer Bohumil Vopat.