Místo převzetí vysvědčení a radostného nástupu na prázdniny skončila dívka na policii.

Poslední školní den se studentka domažlického gymnázia J. Š. Baara sešla se svojí spolužačkou, která chtěla ještě před vyučováním zakoupit pro svého vyučujícího sladkost. Ona již zakoupenou sladkost pro učitele měla. Ve spěchu zamířila děvčata k blízkému Kauflandu, kde sladkost vybrala a obě zamířila k pokladnám.

„Dceřina spolužačka sladkost zaplatila, a když obě procházely terminálem, začal pípat.   Pokladní je okamžitě zastavila a požádala, aby každá prošla zvlášť. Nejdříve prošla spolužačka, ale nic se nedělo. Když prošla dcera s již dříve zakoupenou sladkostí, terminál znovu pípal. Pokladní zavolala ostrahu a ta dceru odvedla do vedlejší místnosti pro zaměstnance,“ popisuje paní Martina nepříjemný zážitek své dcery.

Kvůli chybě, které se dívka dopustila tím, že zakoupené zboží nenahlásila a nenechala si je polepit, s ní bylo naloženo jako s těžkým zločincem. Ostraha prodejny si na pomoc zavolala dalšího zaměstnance prodejny, který měl dívku hlídat, a také policii. 

„Když se dcera dozvěděla, že ji nepustí, volala spolužačce, která čekala u pokladen, aby šla do školy. Spolužačka vše oznámila  učiteli, který se do Kauflandu okamžitě vydal. Mezitím ale dorazili policisté a začali případ řešit. Učitel vtrhl do místnosti a řekl, že by měla policie kontaktovat rodiče dívky. Policejní hlídka ji naložila do auta a odvezla na obvodní oddělení,“ pokračuje matka studentky.

Když se rodiče dívky od policistů dozvěděli, že je jejich dcera podezřelá z krádeže, okamžitě přijeli na policii.
Následoval výslech a sepsání výpovědí, doložení účtenky od již zakoupeného zboží. Když se vysvětlilo, že dívka nic neukradla, jeli policisté i s rodiči a jejich dcerou zpět do Kauflandu pro zabavenou sladkost.

„Očekávali jsme od vedení prodejny nějaké patřičné vysvětlení. Vyžádali jsme si  i zaměstnance, který naši dceru hlídal. Ten se představil jako zástupce vedoucího a tvrdil,  že o ničem neví. Vysvětlení ani omluvy jsme se nedočkali,“ říká paní Martina.

„Pán jen stále opakoval, že si každý zákazník, který se chystá nakupovat v tomto obchodě, musí nejdříve zboží, které má náhodou u sebe, nechat polepit,“ dodává paní Martina s tím, že se rozhodli podat na domažlický Kaufland stížnost.

Vedení řetězce však nevidí žádný důvod ke stížnosti.
„V zásadě postupovala naše bezpečnostní agentura správně, když volala policii. Toto pravidlo platí pro každého, kdo se dostane do podobné situace. Dívka měla již zakoupené  zboží, které si na prodejnu přinesla, odevzdat na informacích a při odchodu opět vyzvednout, nebo si jej měla nechat na informacích olepit příslušným označením, že se jedná o již zakoupenou věc, a až potom vstoupit na prodejní plochu. Toto pravidlo bohužel nebylo splněno. Je nám líto, že celá situace takto eskalovala. Dle našeho názoru měla policie kontaktovat rodiče dívky přímo z prodejny a vše se mohlo vyřešit na místě a bez dalších komplikací a stresu.  Je ovšem na policii, jak danou situaci vyhodnotí,“ uvedl mluvčí řetězce Kaufland Michael Šperl.

Také policisté tvrdí, že dodrželi zákonný postup.
„Policisté jeli do obchodu na základě oznámení. Na místě provedli šetření. Dívku odvezli na služebnu z toho důvodu, že bylo třeba zjistit její totožnost. Když tak bylo učiněno, pak teprve mohl a byl vyrozuměn zákonný zástupce dívky,“ řekla domažlická policejní mluvčí Dagmar Brožová.