Již nejméně dva týdny jsou pneuservisy v regionu zavaleny desítkami zakázek.

„Bereme objednávky,“ dozvěděli jsme se v několika servisech na Domažlicku už v pátek minulého týdne.

„Mám už čtrnáct dní lidi objednané, mám plno ještě příští týden,“ dozvěděli jsme se v postřekovském pneuservisu.

„Rád bych vám gumy přehodil, ale skutečně to nejde, nemohu vás vzít přednostně a ostatní nechat čekat,“ uvedl Pavel Váchal.

Ten den jsme neuspěli v několika dalších pneuservisech, skulinku jsme objevili v Pneuservisu Pinka za Havlovicemi v sousedství čerpací stanice ONO.

„Klidně přijeďte, nebude to problém,“ řekl nám do telefonu Milan Pivoňka.

Na místě jsme zastihli tři bratry – Milana, Jana a Petra, kteří se ihned chopili díla a auto bylo bleskurychle na nových zimních pneumatikách, a to i díky tomu, že fungovala bratrská souhra a servis má k dispozici dvojí zařízení na ´svlékání´ pneumatik a vyvažování kol. Všimli jsme si i nově obutých zimních pneumatik, pro které si jejich majitelé měli přijet.

„Snažíme se zákazníkům vyhovět v co nejkratším čase, nechceme je pokud možno nechat čekat, vždy se na přezutí domluvíme,“ vysvětlil nám Jan, který bratrům šéfuje.

Z telefonátů pneuservisům bylo zřejmé, že je motoristická honička za zimními ´gumami´ v plném proudu. Například domažlický Chára pneu měl objednávky na přezutí na další čtyři dny dopředu.

Zjišťovali jsme, jak vypadala situace v tomto týdnu. Zatímco domažlický pneuservis Jana Paulera a poběžovický Jana Duffka berou zákazníky tak, jak přijedou, v řadě dalších stále fungují objednávky.

„První volný termín máme v pneuservisu až v pondělí. Lidi objednáváme, přijedou přezouvat i v sobotu. Tento týden už je o trochu volnější než ten minulý, přesto bereme objednávky, aby u nás lidi zbytečně nečekali. Máme tři gumaře, takže jsme objednávali auta tak po půl hodině,“ uvedla Deníku Kristýna Höferlová z domažlického Pneuservisu Krčma.

„Situace je neustále stejná, až do pondělka máme plno, příští úterý tam pár volných termínů je. Bereme objednávky, uděláme rezervaci a připravíme požadované pneumatiky, aby se nestalo, že by zákazník přijel a byl zklamán, že zimní gumy nejsou,“ vysvětlil nám Milan Hrbáček z domažlické pobočky Chára pneu.

Podle jeho slov každoročně způsobují návaly v pneuservisech mé­dia.

„U nás přesně poznáme, když se o potřebě zimních pneumatik začne hovořit. Sezonu totiž vždy nastartují média. Proběhne zpráva a druhý den už tu máme příliv zákazníků,“ říká muž, který v oboru pracuje už dvě desítky let.

„Řidiči více než před desítkami let dbají na to, aby přezuli. Důvodů je víc. Zvýšilo se povědomí řidičů, že zimní pneumatika je bezpečnější, mají ve srovnání s dobou před revolucí dražší auta a dávají si na ně více pozor. Částečně hraje roli legislativa, kdy například na řadě úseků dálnice mezi Prahou a Brnem, zejména na Vysočině, jsou od 1. listopadu zimní pneumatiky předepsané. Podstatnou roli v současnosti hraje i nabídka. Zatímco dříve byly dva typy zimních pneu a pouze několika rozměrů, dnes je možné vybírat z široké nabídky dezénů v různých rozměrech i cenových relacích,“ zakončil Hrbáček.