Přinášíme reakci na glosu ´Nový koridor je dobrá věc, ale kamiony ze silnic asi neodvede´, jež vyšla v pátek 13. března.


S obsahem článku lze jen souhlasit. Sleduji tuto debatu již delší dobu a mohu ji přirovnat k podobné situaci, jaká je na komunikaci č. II/193 mezi Domažlicemi a Horšovským Týnem (přes Týnské háje – pozn. red.). Tam je z důvodu většího bezpečí motoristů nejen zákaz předjíždění, ale platí i zákaz vjezdu kamionů, a to v celé délce zmíněného úseku. Opatření vzniklo na základě časté nehodovosti.

Bohužel, denně jsou zde situace, jako například jízda osobním vozem rychlostí 50 km/h, zřejmě z důvodu, že si vyjede někdo na projížďku, anebo jen tak. Možná se mu líbí, když má za sebou kolonu.

Také tam není nemožné potkat kamiony. Tato situace na silnici č. 193 působí neuspokojivě a chování řidičů je velmi agresivní a stejně tam dochází k zakázanému předjíždění. Nehodovost se možná mírně snížila, ale domnívám se, že zákazy nejsou řešení situace, ale pouze možnost pro správní orgány.

V dnešní takzvaně uspěchané době tohle není pomoc daňovým poplatníkům, otázkou je, zdali se někdo vůbec zajímá o jejich názor.

Doporučil bych odpovědným, aby v dopravní špičce jeli po I/26 z Plzně až na Folmavu a zaznamenali nejen dosaženou průměrnou rychlost, ale i možnosti na bezpečné předjetí a průjezdy obcí. Po překročení hranic mohou pokračovat u Furthu im Wald směrem na Cham po obchvatu. V tento okamžik zjistí, že v SRN bude průměrná rychlost 90 až 100 kilometrů v hodině a bezpečné předjetí není nutné ani zmiňovat.

V roce 2015, kdy je Česká republika spojena ze SRN již 26 let, a s nárůstem dopravy téměř o 300 % by se dalo očekávát, že nastane přirozený vývoj a trasa I/26 bude inovována jako v SRN, kde byla vystavěna tříproudová komunikace, a z důvodu bezpečné jízdy a zrychlení dopravy přivedena téměř na hranice.

Tuším, že někdy ve druhé polovině roku 2014 byl vydán v Domažlickém deníku článek na toto téma a v něm byl zmiňován zemský rada SRN a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Česká strana se vyjádřila v tom smyslu, že minimálně do roku 2017 se nebude provádět žádná úprava. Jediné, co bylo uvedené, že začne počátkem září 2014 výstavba obchvatu Staňkova. Daňový poplatník z toho může usoudit jen jedno: žijeme v Absurdistánu a dle rčení ´Slibem nezarmoutíš´.

Obchvat se nezačal stavět. Na dotaz, zdali bude tříproudový, aby už alespoň na tomto úseku mohlo dojít ke zrychlení dopravy, přišly odpovědi, že k tomuto nedojde. Občané Ohučova měli velký zájem, aby se obchvat týkal též jejich obce, ale zastupitelé Staňkova toto v článku ignorovali. Domnívám se, že není rozdílu mezi silnicí I/26 a zmiňovanou II/ 193.
Závěrem: z tohoto je patrné, že doprava v tomto regionu není prioritou, jako je tomu v Karlovarském kraji, kde stav komunikací jde viditelným posunem vpřed.

Zdeněk B.
(plné jméno pisatele je redakci známo, ale nechtěl je kvůli svým předešlým zkušenostem uvést)