Proti záměru společnosti Klatovské štěrkopísky, která chce u Bystřice nad Úhlavou těžit štěrkopísek, se už v minulosti postavily okolní obce a města. Lidé v Janovicích a Pocinovicích sepsali dokonce petici proti těžbě.

Všichni se bojí hlavně obrovské dopravní zátěže. Právě to znepokojuje i obyvatele Brnířova.
„Na nás se jaksi zapomnělo, a přitom právě přes naši obec by jezdil jeden naložený náklaďák za druhým. Už takhle projede Brnířovem tisíc těžce naložených aut za den. Pokud by k tomu ještě přibyly náklaďáky naložené stěrkopískem bylo by to pro nás devastační. To zkrátka nelze připustit," uvedl starosta Brnířova Zdeněk Šup.

Brnířovští proto poslali na ministerstvo životního prostředí v řádném termínu dotaz a stížnost, ale zatím se odpovědi nedočkali.
„ Je to stále otevřená věc. Životní prostředí sice nechalo udělat studii, ale ta se spíše zajímá o motýly a brouky, než o lidi, kteří kolem silnice žijí. Nikdo neřeší dopravu a zatížení," dodal Šup.

Stejné obavy mají i Pocinovičtí. Pod petici, kterou vyjádřili svůj nesouhlas s těžbou, a zvláště pak s průjezdem nákladních vozidel, se podepsalo dvě stě lidí.
„My jsme hlavně proti dopravě. Ačkoliv jsme stále ujišťováni, že auta na Domažlice budou jezdit přes Klatovy, víme, že je to nesmysl. Opravený most směrem na Nýrsko má nyní velkou tonáž, takže je jasné, že auta budou jezdit přes nás. Spočítal jsem, že by naší obcí projelo pět naložených náklaďáků za hodinu," řekl tehdy starosta Pocinovic František Rada s tím, že v dokumentaci není řešeno, jak se zamezí tomu, aby auta jezdila přes Pocinovice.

„Doprava suroviny bude individuální, možná smluvní, ale investor neprovozuje vlastní autodopravu, takže nedokáže zaručit, že se nebude vyjíždět na silnici směrem na Pocinovice, ani to, že se nezmění poměr dopravy, nebo to, že doprava naroste. Dokumentace uvažuje s průměrem 110 souprav denně, ale to je průměr. Ve špičce to může být i několikanásobek," řekl Jiří Plánička z Mikroregionu Úhlava.