„Doma máme tři televize, v obýváku, ložnici i dětském pokojíku, čtvrtou na chalupě. U každé máme satelitní receiver s kartou," popisuje.

Podobně jako on se budou muset s poplatkem smířit i další zákazníci obou poskytovatelů, které před nedávnem koupila lucemburská firma M77 group, která tak ovládla velkou většinou českého satelitního trhu.

„Skylink dosud poskytoval všechny služby spojené s příjmem satelitní televize (provoz, administrace, technické zajištění a zákaznický servis) bezplatně. Abychom při rostoucích nákladech byli schopni i nadále udržet současnou úroveň našich služeb, zavádíme jednotný Servisní poplatek," uvedla společnost ve svém prohlášení.

„Zajímavé je, že argumentují tím, že mají  větší náklady na provoz jejich servisního telefonického centra, ale skutečnost je taková, že v 99 procentech případů nějaké poruchy či potřeby řešit technickou záležitost volají zákazníci nám – prodejcům a technikům a například po telefonu jim technicko-poradenskou službu děláme zdarma," konstatoval David Rácz, prodejce a montér satelitní techniky.

Satelitní příjem zažil v Česku prudký rozvoj po rozhodnutí ukončit pozemní analogové vysílání. Na Domažlicku jako ve vůbec prvním regionu v Česku skončilo k 31. srpnu 2007. Lidé tehdy zvažovali, zda budou investovat do set-top-boxu pro příjem pozemního digitálního signálu nebo satelitního přijímače s kartou.

„Tehdy nás každá karta přišla na  dvě tisícovky s tím, že české programy budeme mít napořád zdarma," vzpomíná pan Karel a dodává: „Nejde mi až tak o ty peníze, ale princip. Považuji to za podraz na zákazníky."