Bez elektřiny bylo v tu chvíli 12 tisíc domácností, z toho 4300 na Chebsku a 3600 na Domažlicku a Klatovsku. "Jsme v terénu a pracujeme na obnovení dodávek elektřiny," ujistila mluvčí ČEZu Soňa Holingerová.

Nejhorší situace podle ní nastala ve čtvrtek v devět hodin večer. "Evidovali jsme přes 80 tisíc domácností bez elektřiny, řešili jsme 80 poruch na síti vysokého napětí a desítky nízkého napětí. Pracovníci hned vyrazili do terénu, práci jim však výrazně ztěžoval silný vítr i sněžení. Nejčastější příčinou poruch byl pád stromu na vedení a následné zpřetrhání vodičů a poškození izolátorů," vysvětlila mluvčí.

Holingerová také poukázala na možnosti ohledně hlášení poruch. "Je možné využít aplikaci PROUD, webový portál www.bezstavy.cz, který využilo od včerejšího večera dosud 12 tisíc uživatelů, nebo bezplatnou linku 800 850 860," upřesnila.

Call centrum ČEZ Distribuce odbavilo do půlnoci na pátek 1561 hovorů. Dalších cca 2350 hovorů odbavila virtuální asistentka EMA. Od půlnoci do osmi hodin ráno call centrum odbavilo 516 hovorů a EMA dalších 556 hovorů.