Čtvrtstoletí trval návrat akvaduktu nad železniční trať u zastávky na Hadrovci. Nyní nová lávka s korytem pro dopravu vody poslouží i cyklistům a chodcům. Stane se součástí trasy od hráze babylonského rybníka přes les a dále k Valše.

„K úplnému doplnění cyklostezky Domažlice–Babylon mimo silnice tak bude zbývat jen úsek mezi Valchou a Havlovicemi, který je veden po komunikaci III. třídy, ale i zde máme plány, jak se silnici v budoucnu vyhnout,“ uvedl domažlický starosta Miroslav Mach. Hadrovecký akvadukt navazuje na vodovod, který od pramenišť u Čerchova vedl k Domažlicím od poloviny 16. století. Městu přiváděl až 5 milionů litrů vody denně. Při budování železniční tratě do Furthu im Wald musel provozovatel dráhy svést tok vody do kanálu nad tratí. „Zavázal se, že se o akvadukt bude starat na své náklady,“ připomněl Mach.

ČSD však v roce 1985 od tohoto závazku ustoupily a ani tehdejší národní výbor se o stavbu nechtěl starat, protože do města už tehdy putovala voda z jiných zdrojů.

Nový most je 34 metrů dlouhý, jeho životnost je spočítána na sto let. Oproti původnímu je o ukotven výše, protože musí být zachvána podjezdová výše 6,3 m pro případnou elektrifikaci tratě.

„Před závěrečnou kolaudací zbývá upravit nájezd pro kola,“ doplnil starosta. Vodní koryto teď pomalu napouští pracovníci městských lesů, aby vyzkoušeli jeho propustnost. Plně sloužit začne na podzim.