Samotný most slouží už od loňského roku cyklistům a turistům. Je součástí trasy od hráze babylonského rybníka přes les a dále k Valše.

„K úplnému doplnění cyklostezky Domažlice–Babylon mimo silnice tak bude zbývat jen úsek mezi Valchou a Havlovicemi, který je veden po komunikaci III. třídy, ale i zde máme plány, jak se silnici v budoucnu vyhnout," uvedl domažlický starosta Miroslav Mach.

Hadrovecký akvadukt navazuje na vodovod, který od pramenišť u Čerchova vedl k Domažlicím od poloviny 16. století. Městu přiváděl až 5 milionů litrů vody denně. Při budování železniční tratě do Furthu im Wald musel provozovatel dráhy svést tok vody do kanálu nad tratí.

Československé státní dráhy však v roce 1985 od tohoto závazku ustoupily a ani tehdejší národní výbor se o stavbu nechtěl starat, protože do města už tehdy putovala voda z jiných zdrojů.

Lávka přes trať s korytem pro vodu je 34 metrů dlouhá, její životnost je spočítána na sto let. Oproti původní je  ukotvena výše, protože musí být zachována podjezdová výše  6,3 metru pro případnou elektrifikaci tratě.