Už nejsme jen zarputilí zastánci válení na pláži v Chorvatsku s paštikou a řízky. Začínají nás lákat dražší hotely, vybrané služby, exotické destinace nebo dovolené na klíč. Češi jsou čím dál zcestovalejší a zkušenější, mají poměrně jasnou představu o tom, jak by měla jejich dovolená vypadat.

Titulní strana magazínu ŽenyZdroj: Deník„Klienti jsou samostatnější než dříve. Od cestovní kanceláře chtějí zajistit třeba jen část dovolené. Někdy pouze let a pobyt na prvních několik dní, s tím, že pak budou cestovat sami, nebo chtějí naopak zajistit ubytování v místě a letenky s lokální přepravou řeší samostatně,“ poukazuje na změnu v cestování Jana Hájíčková, tisková mluvčí CK Neckermann.

V posledních letech je největší zájem o pobytové zájezdy do Turecka, Řecka, Bulharska, Itálie a Španělska. Tahounem meziročního nárůstu je ale Turecko, které nabízí vynikající poměr cena/výkon a je ideální destinací pro rodiny s dětmi. Nová místa se objevují hlavně v segmentu exotické dovolené.

„Pokračuje boom Perského zálivu, kde se k prověřeným Spojeným arabských emirátům nebo Ománu přidal nově také Katar, který si velmi rychle získal oblibu klientů,” uvádí Jan Bezděk, tiskový mluvčí Cestovní kanceláře Fischer. Hitem letošního léta některých cestovních kanceláří je i novinka na trhu – Jordánsko. Jordánská Aqaba, krásné hotely přímo na pláži a v dosahu známý trojúhelník – skalní město Petra, čarovná poušť Wadi Rum, kde se natáčely filmy Star Wars, a potápění v Rudém moři. Co víc si přát?

V kurzu jsou týdenní zájezdy

Stále více klientů chce kombinovat relax na pláži nebo u jezera se sportovními či zážitkovými aktivitami. Hodně cestujících se soustředí také na sportovní nabídku v hotelových resortech, více se účastní různých animačních programů, které jsou v místě organizovány.

„Nejprodávanější jsou týdenní zájezdy, následují pobyty na deset až jedenáct nocí. Ekonomika funguje a lidé mají více peněz, tak si dopřávají nejen více zájezdů ročně, ale i kvalitnější hotely a stále častěji volí leteckou dopravu. Dominují zájezdy s all inclusive,“ potvrzuje rostoucí zájem o kvalitnější dovolenou Petr Šatný, marketingový ředitel cestovní kanceláře Alexandria.

Celý článek si přečtete ve čtvrtečním magazínu Ženy, který je součástí regionálních Deníků.

Dočtete se zde také:

- co byste neměli zapomenout zabalit do kufru
- jak je to s pojištěním
- na co si dát o dovolené pozor
- jak můžete během dovolené ušetřit?

Předplaťte si Deník s pravidelnými čtvrtečními přílohami již od 76 Kč měsíčně. (objednávejte ZDE) nebo si jej můžete objednat i telefonicky na 272 015 015.