V systémech Českých drah zatím zákazníci vidí pouze takzvané závazkové spoje jiných dopravců, tedy ty objednávané státem či kraji. Neuvidí v něm tak například komerční spoje RegioJetu nebo Leo Express z Prahy na Moravu. S výjimkou dvou tratí, kde běží testovací provoz jednotné jízdenky, ale na spoje nemohou koupit jízdenku.

Vicepremiér a ministr dopravy a průmyslu a obchodu Karel Havlíček
Za nerespektování návěstidel vyhazov. Havlíček jednal o bezpečnosti na železnici

I tak jde ale o velký průlom: dosud totiž České dráhy vytrvale ignorovaly ve vyhledávačích konkurenci. Například pro cestu z Prahy do Liberce nabízely spojení přes Děčín či Hradec Králové, aby nemusel cestující rychlíkem Arrivy.

„Spolupracujeme na rozvoji SJT, současně chceme, aby naše aplikace a e-shop byly pro zákazníky první volbou,“ řekla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

V online kanálech ČD je již nyní možné vyhledat spojení i za použití závazkových vlaků ostatních dopravců, v aplikaci Můj vlak je podmínkou stažení nové verze aplikace (automaticky se bude šířit do 21. srpna 2020).

Pouze dvě tratě 

Prodej jízdních dokladů OneTicket v online prostředí ČD začal včera v rámci další etapy pilotního provozu systému jednotné jízdenky. Zatím ale jen na dvou tratích: Most – Plzeň a Česká Lípa – Rumburk. Právě na nich od konce června testování jednotné jízdenky začalo, od prosince bude platit ve všech vlacích.

Ilustrační snímek
České dráhy navrhly škrty v kolektivní smlouvě. Odboráři jsou ostře proti

„Důvodem je postupná příprava na rozvoj online prodeje jízdních dokladů OneTicket Systému jednotného tarifu na e-shopu a v aplikaci Můj vlak a samozřejmě zvýšení komfortu pro cestující v online prostředí ČD,“ dodala Novotná.