Podoba plzeňského obchvatu už se rýsuje, momentálně se pracuje na mostní estakádě mezi Křimicemi a Radčicemi, která vyjde na zhruba půl miliardy korun. Západní okruh financuje Plzeňský kraj a město Plzeň, zhotovuje ho společnost Metrostav spolu s firmou Berger Bohemia. „Stavby estakád jsou obecně složité. Tato má navíc dva směrové oblouky a jeden dlouhý výškový oblouk, což je ještě složitější,“ informoval za Berger Bohemia Matěj Brož.

Hotovo by mělo být v roce 2023.

Na šest kilometrů dlouhou přeložku silnice I/27 Šlovice Přeštice vyjedou řidiči na jaře 2024.

Stavba byla zahájena loni v červnu. Nový úsek silnice povede od dokončeného přivaděče Litice – Šlovice k Přešticím. Místo dvouproudé komunikace se bude jezdit po čtyřproudé.

Pán lesa Chlumonoš naděloval dárky. Děti s rodiči se v sobotu v podvečer vydali ze Záchranné stanice ptactva v Doubravce do zasněženého lesa pod Chlumem. Zpíváním koled přivolali Chlumonoše a anděla. Ten rozsvítil nazdobený strom a dětem předal dárky.
Pod Chlumem naděloval dárky Chlumonoš, podívejte se

Narovnáním silnice navíc dojde ke zvýšení bezpečnosti, zmizí například úsek častých nehod u Vysoké. Stavba vyjde na 900 milionů korun bez DPH. Na úseku vzniknou dvě mimoúrovňové křižovatky, pět mostů a tři protihlukové valy.

Stavba klatovského obchvatu byla zahájena letos na konci listopadu. „Bude vedený východně od centra Klatov. Jeho hlavním cílem je odvedení tranzitní dopravy, která využívá silnici I/27 mezi Plzní a Železnou Rudou, mimo zastavěné obce. Součástí více než osmi kilometrů dlouhé stavby je jedenáct mostů, tři okružní křižovatky a také sedm protihlukových stěn,“ představil nový obchvat generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Obchvat by měl být hotov za tři roky a vyjde na 860 milionů.