Zanikne úsek mnoha smrtelných nehod a řidiči rychleji a bezpečněji dojedou k dálnici D5. To si mimo jiné slibují silničáři a dopravní experti od tříkilometrového úseku dálničního přivaděče na silnici 21 na Tachovsku. Stavba přeložky v úseku Nová Hospoda – Kočov začala tento týden.

„Přeložka je součástí páteřního přivaděče z Mariánskolázeňska a Chebska k dálnici D5. Vzhledem k téměř trojnásobnému nárůstu dopravy po zprovoznění dálnice je nezbytné současnou silnici nahradit novou,” vyjádřil se generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Jan Kroupa.

Budovaný úsek navazuje na již hotovou novou silnici u osady Janov. V místě, kde nová silnice přechází na starou, se v posledních letech stalo několik vážných dopravních nehod i se smrtelnými následky. Napojením nové silnice na již hotový úsek zmizí nebezpečné esíčko i další dvě nepříjemné zatáčky u Bezděkova.

Výstavba za 147 milionů korun skončí počátkem roku 2020 či dříve. Jde o jeden z řady projektů v Plzeňském kraji, do kterých se ŘSD letos pouští. V květnu podle ředitele plzeňského závodu Zdeňka Kuťáka zahájí práce na průtahu Stodem na silnici z Plzně do Domažlic. Začne také proměna výpadovky z Plzně na Most z dvoupruhové na čtyřpruhovou – stromy podél ní jsou už jsou vykácené a během prázdnin se má stavět. V Plzni se chystá i pokračování vnitřního městského okruhu za půl miliardy korun.

Na jaře 2019 pak má začít stavba Šlovice – Přeštice, jež prodlouží čtyřpruhovou výpadovku z Plzně na Klatovy. Očekávaný obchvat Klatov se ale začne realizovat až začátkem roku 2020. Zdržely ho úpravy projektu, dvě křižovatky na obchvatu budou nově okružní.