Tentokrát se Šmejdi, jak se podvodným prodejcům z předváděcích akcí začalo říkat, vydávali za zástupce supermarketu, před kterým zvali zákazníky na firemní setkání. Na něm měli od spotřebitelů dostat zpětnou vazbu o nákupech, spokojenosti, případně návrhy na zlepšení. „Nakupujeme tam rádi a často. Proto jsme nepojali žádné podezření. Vzali si od nás kontaktní údaje s tím, že nás pozvou, až se bude akce konat. Kdybych věděla co se za tím skrývá, nikam bychom určitě nešli," prozradil Jan N.

Ten se stal se svoji ženou, mimochodem ve věku 92 a 94 let, ideální obětí podvodníků. Jejich verzi, že jde o setkání zákazníků pro zlepšování kvality služeb neměli důvod nevěřit. „Hned jak jsme vešli do salónku hotelu v centru města, jsme zjistili, že je něco jinak. Řekli jsme si ale, že když už jsme tady, chvíli počkáme," prozradila manželka.

Jejich tušení potvrdil stůl plný hrnců a kuchař, který vyvařoval na moderním indukčním dvou vařiči. Ostatně oboje nakonec skončilo doma u zákazníků. „Než jsme se nadáli, seděli jsme za stolkem, kde nám výmluvný mladík dal obálku," popisuje události žena. „Představte si to štěstí, že jste vyhráli padesátiprocentní slevu nabízeného zboží, což je možné jen čtyřem lidem v České republice!" Po slevě byla cena zboží ´jen´ 30 000 korun. „Což o to, zboží je to hezké, vypadá kvalitně, ale my ho neužijeme a nikdo z rodiny ho nechce. Rozhodli jsme se ho tedy podle pokynů ve smlouvě vrátit na určenou adresu. Bez úspěchu," prozradili manželé, kteří zkušenost s podobnými akcemi a společnostmi už mají. Dokonce si užili příjemnou dovolenou v Alpách. Nikdy je ale nikdo nenapálil podobným způsobem a nepostavil se k nim zády.

„Dodrželi jsme všechny lhůty a podmínky dané smlouvou. Podle poštovní doručovatelky ale nikdo dopis na adrese nechtěl převzít a vrátili ho tedy zpět. Telefony, na které máme volat, neberou nebo neexistují. Nevíme už kudy kam."

Dokončení v pátečním vydání Rokycanského deníku.