Protest uspořádal Český svaz letectví. Ten se podle jeho předsedy a bývalého vojenského pilota Václava Vaška opakovaně snažil jednat s představiteli vlády, aby mu vysvětlili, proč chce stát zlikvidovat objekt, který je nezbytný pro obranyschopnost státu. Navíc poskytuje zázemí pro více než 70 letadel a několik leteckých škol. Na výzvy premiérovi Petrovi Fialovi i kompetentním ministrům podle něj nikdo v zákonné lhůtě nezareagoval. Protestující podpořil bývalý československý kosmonaut Vladimír Remek. 

Podle majitele Letecké školy Štefana Koprdy z vládního usnesení ze začátku února vyplývá, že vláda chce letiště zlikvidovat i v případě, že si Volkswagen lokalitu pro gigafactory nakonec nevybere. Vláda 1. února schválila mandát pro jednání o hledání náhradního letiště.

Zástupci svazu plánují v březnu po inauguraci oslovit nového prezidenta Petra Pavla, který již dříve uvedl, že považuje rušení letiště za riziko. Na 15. dubna potom svaz plánuje další protest přímo na letišti v Líních, které je páté nejvyužívanější v Česku.

Na Den otevřených hangárů na letiště v Líních na Plzeňsku, na kterém vláda zvažuje umožnit výstavbu gigafactory koncernu VW, přišly tisíce lidí. Ti si mohli prohlédnout soudobá i historická letadla a zároveň vyjádřit podporu pro zachování letiště.
Zastánci letiště v Líních mají strach, že se plocha zruší a náhrady se nedočkají

Volkswagen pro umístění své továrny na baterie do elektromobilů zvažuje vedle Česka i lokality v Polsku, Maďarsku či na Slovensku. Rozhodnout by měl do konce března. Stavět by chtěl začít koncem roku 2024 a vyrábět články do baterií od roku 2027. Vláda na začátku února schválila nezávazné memorandum o porozumění s Volkswagenem.

Předpokládaná investice do gigafactory se pohybuje kolem 120 miliard korun, ale hlavně by projekt podle premiéra pomohl v úsilí připravit český autoprůmysl na elektromobilitu. Zároveň by to znamenalo příchod nových technologií, vytvoření nových pracovních míst a stabilní příjmy do státního rozpočtu.