„Hodnota bodu vzplanutí u kontrolovaného vzorku paliva byla 49°C, přičemž stanovená norma činí 53 stupňů,“ uvedl ředitel plzeňské pobočky ČOI Milan Javorský. Dodal, že se jedná o minimální odchylku, ke které může dojít při rozvozu paliv nebo při manipulaci a skladování. „Přepravce nedostatečně vyčistí cisternu od zbytků benzinu a pak, když převáží naftu, tak dojde k promíchání paliv a bod vzplanutí se změní,“ popsal možnou příčinu Javorský.

Také šéf Alimexu Jaroslav Šíma řekl, že nedostatky zjištěné kontrolou pravděpodobně vznikly při manipulaci na straně dodavatele. Alimex s ním chce jednat o reklamaci.

Má-li nafta nižší bod vzplanutí, mohou na to řidiči doplatit poškozením svého vozu, zejména čerpadla a vstřikovacích trysek.

Inspektoři ČOI zkontrolují každý měsíc v regionu kolem 12 čerpacích stanic. Vybírají si je namátkově i na základě stížností řidičů. Letos zatím zjistili jediné pochybení.