VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podnikatelé si clo v Klatovech zřejmě nevyřídí

Klatovy – Generální ředitelství cel chce ušetřit, plánuje zrušení celního úřadu v Klatovech. Město i další organizace tomu chtějí zabránit

24.2.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Pech

Celnímu úřadu v Klatovech hrozí likvidace. Ministerstvo financí jej chce od 1. ledna 2013 zrušit.

„Současnou strukturu nahradí celní úřad v Plzni a pak budou územní pracoviště v Draženově a Tachově. V Klatovech by už celní úřad nebyl,“ vysvětlil ředitel Celního úřadu Klatovy Antonín Míka.

Na celním úřadě v Klatovech pracují téměř čtyři desítky celníků. „Pro naše zaměstnance by vyhláška znamenala přesun do Draženova nebo do Plzně. Máme ale zaměstnance třeba ze Sušice nebo Železné Rudy, takže dojezdová vzdálenost by pro ně byla zřejmě veliká,“ připustil Míka.

Se zrušením celního úřadu v Klatovech nesouhlasí ani vedení města, které tomu chce zabránit. „Jednoznačný názor vedení města je, že celní úřad je třeba v Klatovech zachovat. Vidíme v tom další oslabení, zejména pro podnikatele v regionu. Domníváme se, že práce celníků je velmi precizní a že by zde měl celní úřad rozhodně zůstat a to i s ohledem na průmyslovou zónu, kterou u města máme. Pro všechny, kteří potřebují se svým zbožím nakládat, je rozhodně příjemnější, když mohou celní záležitosti vyřídit v co nejkratší vzdálenosti nebo s dojezdem pár kilometrů, než aby se k tomu přidávalo dalších třicet až pětatřicet kilometrů tam a zpět. To je hlavní důvod, proč bychom chtěli tuto službu v místě udržet,“ uvedl starosta Klatov Rudolf Salvetr.
Okresní hospodářská komora Klatovy jako zástupce podnikatelské veřejnosti regionu vyvíjí maximální úsilí udržet pro podnikatelskou veřejnost celní a daňové služby v okrese Klatovy. „Chápeme, že generální ředitelství cel hledá cesty k úsporám, přesto jsme přesvědčeni, že náš požadavek k zachování činnosti celního úřadu je oprávněný a to z několika důvodů. Nejde, jako v mnoha případech jiných institucí, o přiblížení státní správy občanům a podnikatelům. Při zrušení celního úřadu by firmy a občané museli dojíždět pro vyřízení této agendy do Plzně nebo Draženova v okrese Domažlice. Šlo by o další náklady, jak časové, tak finanční,“ sdělila ředitelka Okresní hospodářské komory v Klatovech Alena Kolářová.

Jiné možnosti

Hospodářská komora navrhla jiné řešení. „Byli jsme překvapeni, když jsme zjistili, že v okrese Domažlice jsou dvě pracoviště celního úřadu a to v Draženově a přímo v Domažlicích. Ale jediné pracoviště celní správy v okrese Klatovy chce generální ředitelství cel zrušit. Chceme, aby v každém okrese Plzeňského kraje zůstaly celní služby pro firmy i obyvatele zachovány,“ uvedla Kolářová.
Cestou podle ní není zrušení celního úřadu v Klatovech, když se nabízí snížení provozních nákladů například tím, že se mohou sestěhovat dvě pracoviště, finanční a celní úřad v Klatovech do jedné budovy. „Oba úřady patří pod Ministerstvo financí ČR, které je vlastníkem budovy v bývalých kasárnách, kam se bude finanční úřad stěhovat. Tak zněl i náš návrh směřující k úsporám režijních nákladů. Navíc od roku 2015 se počítá se sloučením agend finančního úřadu, celního úřadu a okresní správy sociálního zabezpečení. Z toho důvodu spatřujeme návrh na zrušení celního úřadu spojený se ztrátou kvalifikovaného personálu za zcela neefektivní, neboť tento personál se bude v roce 2015 na některé agendy znovu přijímat. S ohledem na špatnou dopravní obslužnost v našem okrese nebude možné pro všechny pracovníky celního úřadu přejít na pracoviště do Draženova nebo Plzně,“ vysvětlila Kolářová.

Činnost celního úřadu je mnohem širší než vyřizování celní a daňové agendy. Pro města a obce zajišťuje takzvanou dělenou činnost, kdy celní úřad velice dobře vymáhá pokuty a v oblasti životního prostředí poplatky, za rok 2011 to bylo deset milionů korun ve prospěch měst a obcí na klatovském okrese.

Podniky nebudou

Zrušení celního úřadu by mělo dalekosáhlý význam i pro rozvoj hospodářství. „Snažíme se vybudovat přeshraniční hospodářský region. Aktivity generálního ředitelství cel spíše přispějí k tomu, že do našeho okresu žádná firma do průmyslových zón nepůjde. Protože firmy tady základní služby nedostanou. Vyžádali jsme si také podklady od generálního ředitelství cel, protože jsme nevěřili, že by zdejší celní úřad byl svojí výkonností až na posledním místě ze všech úřadů v rámci Plzeňského a Karlovarského kraje. Což se nám samozřejmě potvrdilo. V některých agendách je na druhém nebo třetím místě ze šesti. To, že není v dovozech na špici, bych spíše viděla jako pozitivum, protože se nyní aktuálně řeší nízkoprahové dovozy, což je textil a obuv ze třetích zemí, a to nejsou komodity, na kterých bychom chtěli rozvoj tohoto regionu stavět,“ popsala hodnocení celního úřadu v Klatovech Kolářová.

Žádají o pomoc

Město Klatovy i okresní hospodářská komora se snaží činit všechny možné kroky, aby zabránily zrušení celního úřadu v Klatovech. „Pomoc nám nabídli poslankyně Milada Emmerová, poslanec Jan Látka a senátorka Jiřina Rippelová, poslanec Jiří Papež a poslanec Michal Janek. V tomto týdnu se uskutečnilo jednání s předsedou a ředitelkou Agrární komory v Klatovech. Chceme se obrátit o pomoc na vedení Krajského úřadu Plzeňského kraje. Společně se starostou města budeme dělat vše proto, abychom zabránili tomuto nevratnému kroku,“ dodala Kolářová.

Autor: Daniela Loudová

24.2.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

SERVIS

Administrativa - Administrativa Ostatní odborní pracovníci v 24 000 Kč

Odborní pracovníci organizace a řízení úředník - referent/ka odboru správy majetku. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 24000 kč, mzda max. 30000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Rámcová pracovní náplň:, - příprava a realizace jednotlivých investic menšího rozsahu nebo částí velkých investic, - koordinace dodavatelů a jiných účastníků stavby, průběžná kontrola čerpání finančních prostředků a rozpočtu, Požadavky:, - vyšší odborné nebo střední vzdělání s maturitou, stavebně-technické zaměření výhodou, - znalosti a praxe z oblasi veřejné správy výhodou, - znalost zákona o zadávání veřejných zakázek a stavebního zákona výhodou, - dobrá uživatelská znalost práce na PC podmínkou, - samostatnost, spolehlivost, pečlivost a zodpovědnost, - řidičské oprávnění skupiny B, Nabízíme: možnost získání "služebního bytu", 5 týdnů dovolené, příspěvek na penzijní připojištění, příspěvek na stravování, možnost bezúročné půjčky do 60 000 Kč , , Celý text na www.domazlice.eu městský úřad, úřední deska v sekci volná místa., Přihlášku s požadovanými doklady zašlou uchazeči nejpozději do 10.7.2018 v uzavřené obálce označené "NEOTVÍRAT - VŘ referent OSM" na adresu: , Město Domažlice, odbor kancelář starosty MěÚ, náměstí Míru 1, 344 20 Domažlice, , Bližší informace: Bc. Michal Hájek, ved.odboru správy majetku, tel: 379 719 172 nebo 602 334 228 v pracovní dny 8-15 hod.. Pracoviště: Městský úřad - osm - odbor správy majetku, náměstí Míru, č.p. 1, 344 01 Domažlice 1. Informace: Michal Hájek, +420 379 719 172,602 334 228.

Zdravotnictví - Zdravotnictví Zdravotní sestra 18 000 Kč

Všeobecné sestry s osvědčením. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 18000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: možno i zubní instrumentářka nebo dentální hygienistka , osobní schůzku lze sjednat telefonicky PO - PÁ od 6:30 do 11:30 hod.. Pracoviště: Mudr. anna krebsová, Nádražní, č.p. 660, 345 06 Kdyně. Informace: Anna Krebsová, +420 379 732 048.

Gastronomie - Gastronomie Kuchař/pizzař 180 Kč

Kuchaři (kromě šéfkuchařů) kuchař/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 180 kč. Volných pracovních míst: 2. Poznámka: Nutná praxe v oboru., POUZE E-MAILOVÝ KONTAKT!. Pracoviště: Imstavex s.r.o. - pracoviště staňkov, Plzeňská, č.p. 350, 345 61 Staňkov. Informace: Kateřina Kurfiřtová, +420 602 697 505.

Obchod - Obchod Prodavač, prodejce 20 000 Kč

Prodavači v prodejnách Prodavač/ka. Požadované vzdělání: střední odborné (vyučen). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 20000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: Co byste měli zvládnout v prvních třech měsících?, o seznámit se s obchodní cíli prodejny a základními postupy, o naučit se práci s pokladnou a PC kasou, o orientovat se v našich produktech, o namíchat barvy na přání zákazníka, o samostatně zajistit objednávky a příjem zboží, o seznámit se se systémem efektivního prodeje, , A co očekáváme po zkušební době?, o přirozeně navazovat a budovat vztahy se stávajícími zákazníky, o do jednoho roku oslovit a zaregistrovat nejméně 10 nových zákazníků, o poradit našim zákazníkům na odborné úrovni minimálně v rozsahu nátěrů - interiér, exteriér, dřevo a kov, o samostatně zajistit provoz prodejny, o dosáhnout alespoň v jednom kole 100% hodnocení v Mystery shoppingu, o přijít alespoň se třemi návrhy na zlepšení, , Co Vám nesmí chybět?, o ochota, pracovitost, pozitivní přístup, o zkušenosti s prodejem - výhodou, o základní znalost práce na PC, o zájem o vzdělávání v oboru nátěrových hmot, , A co Vám nabízíme?, o motivující finanční ohodnocení, o odměny v závislosti na pracovních výsledcích, o kompletní zaškolení, kariérní a profesní růst, o zázemí úspěšné a stabilní nadnárodní společnosti, o 5 týdnů dovolené, stravenky, příspěvek na životní/penzijní pojištění, firemní wellness aktivity, o odměny při životních a pracovních jubileích, o firemní akce (vánoční večírky, výlety, charitativní akce), o slevu na firemní produkty, , Nutný e-mailový kontakt.. Pracoviště: Dům barev, Benešova, č.p. 65, 344 01 Domažlice 1. Informace: Miroslava Urbánková, .


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Účastníci Rallye Wiesbaden na klatovském náměstí.

Domažlickem projede Rallye Wiesbaden

Ondřej Havelka

Ondřej Havelka zazpívá v Klenčí

Muzejní noc nabídne jarmark, hudbu, dílny i výstavy

Domažlice – Muzeum Chodska a spolek Chodsko žije! se zapojí do Muzejní noci. V Chodském hradu začne v pátek 25. května v 17 hodin.

Maturitu slavili jízdou v nákupních vozících

Domažlice – Během úterní noci zasahovala hlídka domažlické městské policie i Policie ČR u obchodního domu Kaufland, kde skupina jedenácti mladých lidí slavila úspěšné složení maturitní zkoušky jízdou v nákupních vozících.

Gondíková a Langmajer hráli v Domažlicích detektivní komedii

Domažlice - Detektivní komedie pro dva herce. Takové bylo představení Ani za milion, které v domažlickém MKS sehráli Adéla Gondíková a Jiří Langmajer.

Přepisování dějin a honičky na Pardubicku a Porta v novém hávu: videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve dnech 22. až 23. května 2018.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT