Návrh originálních skleněných hrnců mu přinesl Národní cenu za studentský design. Za odměnu si Huy Pham mohl vybrat některý kurz ArtCampu, který každoročně pořádá plzeňská umělecká fakulta. Na chvíli si tedy od designu nábytku a interiéru, kterému se převážně věnuje, odskočil ke šperkařství.

Pětadvacetiletý vysokoškolák, jehož kořeny sahají do Vietnamu, ale narodil se v Mostě, si během soustředění vyrobil dva ozdobné předměty. „Použil jsem geometrické tvary, konkrétně tři kruhy. Místo, kde se prolínají, jsem vyřízil a použil na prsten. Ten pasuje do brože, takže dohromady tvoří minikolekci,“ popsal. Jako materiál zvolil mosaz. „Věci jsem nezdobil, líbí se mi čisté linie,“ doplnil.

Zásadní při tvoření není podle studenta kreativita, ale trpělivost. „Důležité je nespěchat. Každý si na kurzu vybere techniku, která mu vyhovuje. Nemáme konkrétní zadání, všichni postupují vlastním tempem. A samozřejmě vás to musí bavit,“ řekl.

Huy oceňuje rovněž rychlý výsledek. Při navrhování nábytku nebo interiéru je činnost často náročnější a zdlouhavější.

Za rok ho čekají na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze státnice. Po nich by rád zůstal v oboru. Doufá, že se začnou sériově vyrábět hrnce, jež navrhl pro tuzemskou firmu Kavalier a za které získal už zmíněné národní ocenění.

Pokud by si však Huy měl vybrat jinou specializaci, sáhl by po trofejích. V minulosti vytvořil originální kousek pro Febiofest. Cenu za nejlepší lidskoprávní film uděluje Amnesty International, design se tedy odvíjel od motivu, který má hnutí ve znaku. Trofej z ostnatého drátu vznikala technologií rotačního laserování.