VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový železniční most prověřila Šlechtična a dva jeřáby

Plzeň - První vlaky mají na novou plzeňskou stavbu vjet v sobotu.

5.12.2017
SDÍLEJ:

Zátěžová zkouška mostu přes Mikulášskou ulici.Foto: Deník / Korelus Pavel

Lokomotiva 475.1 Šlechtična vypustí do vzduchu plného sněhových vloček oblak páry a začne couvat směrem od hlavního nádraží. Proti ní, ale už na druhé koleji a bez dobové elegance se rozjíždí souprava dvou drážních jeřábů EDK 300/5. A tak to pokračuje celý den od deseti dopoledne do sedmi večer.

Obě soupravy váží 450 tun a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jimi v pondělí testovala nový 46metrový most přes Mikulášskou ulici. „Lokomotivy projíždí určitými kontrolními body a naši lidé hlídají, jestli se most nehýbá nebo neprověšuje víc než dovoluje tolerance,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš.

Po úspěšné zátěžové zkoušce má následovat kolaudace mostu a v sobotu na něj vjedou první vlaky. Asi rok budou jezdit ve zkušebním provozu. Zároveň s tím začnou přípravy na demolici a stavbu druhého mostu. "Snášet ho budeme příští rok na začátku března, už od 15. března začne výluka kvůli přípravným pracím,“ doplnil technický dozor stavby Martin Kraus.

Stavba druhého – jižního mostu bude rychlejší. Severní stavbaři zbourali na jaře a hotový je v prosinci, druhý zbourají také na jaře, ale otevřou už v srpnu. „Bude to diametrálně jiná konstrukce. Tato je předepjatá železobetonová, kdežto u druhého mostu jsou zabetonované nosníky,“ popsal za Metrostav zástupce ředitele Petr Hanzal a dodal, že společnost bude příští rok kromě mostu u nádraží budovat ještě dva podchody.

Zátěžová zkouška mostu přes Mikulášskou ulici.

Plzeňská stavba, během níž se narazilo například na nevybuchlou bombu z druhé světové války či na starou opěru mostu, podle Hanzala není úplně běžná. „Dělat most uprostřed města, má svoje specifika. Když jsem viděl, kolik videí na YouTube a kolik fotek stavbě různí nadšenci věnovali, je to na jednu stranu hezká prezentace, ale na druhou stranu je to pro nás závazek, například musíme o to více dbát na bezpečnost,“ dodal.

Jeho slova ostatně potvrzoval velký zájem o včerejší zkoušku. Lidé ji sledovali nejen z nádraží, ale i z blízkých zastávek MHD. „Já fotím pro vlastní webové stránky Vlaky Plzeňského kraje i pro Iron Monument Club,“ říkal Robert Šesták, který dění na mostu pečlivě dokumentoval.

Stavba obou mostů má stát miliardu korun, je součástí modernizace plzeňského železničního uzlu a kromě podchodů k ní patří ještě proměna zbývajících nástupišť. Modernizaci má zakončit generální oprava budovy nádraží, která by mohla začít už příští rok.

Autor: Pavel Korelus

5.12.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V úterý byl představen projekt, který pomůže zachovat odkryté zbytky staveb v zaniklé Lučině.
47

Stezku na Lučině začnou budovat na jaře

Domažlické seniory poučili o stravě i cvičení

Domažlické seniory poučili o stravě i cvičení

Kdyňští se dočkají moderní hasičské zbrojnice

Kdyně – V průběhu následujícího roku se obyvatelé Kdyně dočkají rozsáhlé rekonstrukce hasičské zbrojnice.

Na Vánoce se naladili v Německu

Klenčí pod Čerchovem – Zájezd na vánoční trhy do bavorského městečka Guteneck, které leží nedaleko našich hranic v okrese Schwandorf, uspořádal v sobotu 9. prosince Výbor pro kulturu a sport městyse Klenčí pod Čerchovem.

Ve Staňkově ukončili plesem letošní taneční

Staňkov - Ve Staňkově byl závěrečným plesem zakončen kurz tance a společenské výchovy.

Podívejte se: zde všude dnes večer společně zazpíváme koledy

Západní Čechy – Tradice se díky Deníku rozšířila na 600 míst v celé republice.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT