Hlavními příčinami vzniklého dopravního chaosu je souběh hned několika stavebních úprav.

Deník vám přináší přehled nejdůležitějších z nich.

Stavba železničního koridoru, rekonstrukce křižovatky u Soušků či opravy kolejové tramvajové trati. Veškeré tyto rekonstrukce vyžadují radikální dopravní omezení.

Mnoho řidičů projíždějících městem si klade otázku, jak je možné, že se tak mnoho uzavírek sejde v tak krátkém časovém úseku.

„Situace to rozhodně příjemná není. Určitě se ale všichni snažíme vše dobře zkoordinovat. Jednáme vždy s magistrátem, dopravní policií i příslušným obvodním úřadem. Jsou to opravy, které se ale zkrátka někdy udělat musí. Až to bude hotové, bude to ke spokojenosti všech. Zároveň situaci pravidelně monitoriujeme,“ vysvětluje technický náměstek Josef Felber z krajské správy a údržby silnic.

Zkoušku trpělivosti projdou řidiči nejen při průjezdu centrem, od pondělí potřebují hodně pevné nervy také při cestě z Lochotína.

„Tady je to vždycky velký problém, ale doteď jen ve špičce. Dnes jsem projížděl až kolem desáté a kolona byla od lékařské fakulty až do sadů Pětatřicátníků. Auta jen poskakovala. To, co se normálně projede za pět minut, dnes trvalo přes třicet,“ sdělil své zážitky při cestě z Košutky do centra řidič Libor Potůček.

Silnice na Karlovarské třídě vedoucí pod rondelem kvůli opravě tramvajové trati na mostě generála Pattona je zúžena do jednoho pruhu.

Oblíbená objížďka řidičů přes Doubravku byla jednou z možností, jak se vyhnout zacpanému podjezdu pod rondelem. Ale ani to dnes není možné. Zastaví vás probíhající rekonstrukce křižovatky U Soušků.

„Situace není dobrá. Kolony jsou tu pořád a ve všech směrech,“ zoufají si nešťastní motoristé jedoucí z Bílé Hory do středu města.

Hlavním zásahem do klidného průjezdu Plzní je časově i místně náročná modernizace železniční trati, která prochází napříč celým městem.

Příčinou je radikální přestavba železničních mostů, kdy se víceméně za plného provozu bourají mosty staré a na jejich místě vznikají nové. Uzavřeno kvůli tomu zůstává až do poloviny května Denisovo nábřeží. Nemožné bude také až do konce června projet Prokopovou ulicí v místě s křižovatkou s ulicí U Trati.

„Veškerá doprava se teď soustředila na Klatovskou, která i před tím byla značně vytížena. Světelná signalizace sice může být nastavena na své maximum, ale i tak se někdy stane provoz ve špičce obtížný,“ vysvětluje situaci Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně. Částečně průjezdná je nyní i Vejprnická ulice. Modernizace koridoru by měla být hotová začátkem roku 2014.

Horké chvilky zažívají také řidiči při stavbě kruhového objezdu U Soušků.

„Situaci průběžně sledujeme. Aby byl provoz plynulejší, prodloužili jsme interval zelené ve směru z Jateční ulice o 20 sekund. Dobrá zpráva je, že stavba by měla být hotová do konce června,“ dodal Josef Felber.