Článek o nehodě najdete ZDE.

A nebyla to jeho první nehoda. Podle ředitele záchranky je ale vše v pořádku, Beránkovi pouze prodlouží dobu, kdy bude jezdit pod dohledem.

„Pan Beránek neměl předchozí zkušenost s řízením sanitky, ale na přímý příkaz ředitele byl hned nasazen na rychlou. To je něco zcela neobvyklého. Dříve každý, kdo chtěl jezdit se záchrankou, musel mít odjezděno několik let na klasické sanitce," říká jeden ze zaměstnanců záchranky. Poukazuje na to, že Beránek je kamarádem ředitele, z obavy o svou budoucnost v zaměstnání proto nechce uvést jméno. Redakce jej ale má k dispozici.

Beránek měl během pár dnů za volantem dvě nehody. V prvním případě šlo jen o škrábance. Po dalších pár dnech, v pátek 11. října, ale došlo k vážnější kolizi. Beránkem řízená sanita se střetla v centru Plzně s bankovním vozem. Podle informací Deníku je posádka bankovního vozu stále v pracovní neschopnosti, škoda dosáhla stovek tisíc korun.

Názory na to, kde se stala chyba, se různí. „Jel sice s majáky, ale na červenou, neměl automaticky přednost," říká záchranář. Ředitel situaci vidí jinak. „Podle záznamu postupoval řidič správně," říká šéf Zdravotnické záchranné služby Plzeňského kraje Roman Sviták. A policie zatím mlčí, případ není uzavřen a příčina je stále v šetření.

Ředitel Sviták navíc odmítá jakoukoli protekci či zvláštní zacházení. „Dopravní nehody na záchrance byly a budou. S panem Beránkem jsme se domluvili, že mu o dva měsíce prodloužíme tzv. adaptační dobu," řekl. Jde o období, kdy řidič jezdí pod dohledem zkušeného šoféra a postupně se zapojuje a začíná řídit sám. Tato doba může být jeden měsíc nebo i půl roku, záleží na školiteli. U Jana Beránka byla lhůta dvouměsíční a nyní se o další dva měsíce prodlouží.

Sám Beránek se Deníku odmítl vyjádřit, situaci nechtěl nijak komentovat ani vedoucí dopravy na záchrance David Zíka.

V záchrance nyní pracuje 150 řidičů. Každý musí ještě před nástupem absolvovat kurz řidiče záchranné služby.