Výstavbu mostů na obchvatu Klatov asi neprovází příliš štěstí. Jde již o druhý případ kolize, který se týkal mostu. V prvním případě pod jedním z nich chtěl v lednu projet nákladní vůz, ale nevešel se, a poškodil tak konstrukci mostu. Nyní se však stala chyba jinde.
„Během výstavby jedné opěry mostu došlo k lidské chybě, pravděpodobně byl špatně zhutněný beton a vyseparovalo se kamenivo v určité části konstrukce. A takhle konstrukce mostu nemůže zůstat, stavíme je na sto let,“ vysvětlil ředitel Ředitelství silnic a dálnic Plzeň Miroslav Blabol.
Nepůjde ale o to, že by se stavba obchvatu prodražila. „Zhotovitel vše zboural na své náklady a opět postaví. Nejsou tak žádné vícenáklady státu, ale toho, kdo to špatně provedl, čili zhotovitel. Ten se k tomu postavil čelem a vše napraví,“ uvedl Blabol.
Dle ředitele ŘSD se nic podobného na stavbě klatovského obchvatu nestalo. V minulosti nastal problém v roce 2016 na opěře jednoho mostu ve Staňkově, která se rovněž musela zbourat. Tam nevyšly správně zkoušky betonu.
Zprovoznění obchvatu Klatov je plánováno ve dvou etapách, první část bude zprovozněna 15. srpna 2024 od Štěpánovic po úrovňové křížení se silnicí I/22 směr Horažďovice a v listopadu druhá část