Třiasedmdesátiletá seniorka ze Švihova si přes dobíjecí terminál České pošty dobila 9. července svůj kredit do mobilního telefonu. Ten jí ale nedorazil. Do dnešních dnů nemá ani peníze, ani kredit pro volání. Společnost Vodafon ale prostřednictvím svého mluvčího tvrdí, že náprava takovéto věci je jednoduchá a rychlá. Marie Kšírová ale už  několik týdnů čeká a náklady na to, aby se domohla svých peněz, se zvyšují.
„Na poště jsem si jako vždy dobila svůj telefon kreditem za 200 korun. Dostala jsem potvrzení, že vše proběhlo, jak má, a čekala jsem, že mi bude kredit navýšen. Bohužel se tak nestalo. Kredit nedošel ani druhý den, a tak jsem kontaktovala svého mobilního operátora," popisuje svůj příběh seniorka.

Společnost Vodafone po své zákaznici požadovala identifikační číslo mobilního telefonu. To však seniorka nezná a ani netušila, že ho její telefon má. Mobil vlastní už řadu let a nikdy se s tímto nesetkala.

„Já se ale nevzdala a peníze nebo kredit požadovala dál. To už ale Vodafonu nestačilo identifikační číslo a chtěli, abych poslala písemnou žádost a nebo se dostavila na pobočku. Byla jsem u syna v Praze, a tak jsem se dostavila na pobočku v Praze. Zaměstnanec odeslal doklad o zaplacení na centrálu s tím, že kredit bude co nejdříve navýšen. Nebyl. Teď po mně požadují číslo mého účtu, že tam peníze pošlou," pokračuje Kšírová. Ta se ale obává číslo účtu dát.

„Denně vidím v televizi, co všechno různí podvodníci nevymyslí, aby se dostali k účtům a penězům. Požádala jsem tedy o zaslání peněz poštovní pou kázkou. Opět nepřišlo nic. Můj syn znovu Vodafone kontaktoval, dal jim číslo mého účtu, ale kredit ani peníze ani tentokrát nemám. Dokonce znovu chtějí písemnou žádost a znovu doklad o zaplacení částky. Je to pořád dokola," neví si rady seniorka. Té rostou náklady za poštovné, dopravu a telefon.

Už jí prý nejde o 200 korun, ale o spravedlnost. Stát se něco takového může komukoliv. „Zaráží mě, že reklamace nejde udělat u pošty, kde celá věc vznikla," diví se.

„Pokud se zákazníkovi nepřipíše kredit dobitý na České poště, doporučujeme kontaktovat písemně naše reklamační oddělení. Na základě přiloženého dokladu o dobití peníze vrátíme buď na účet, nebo poštovní poukázkou. Co se týče tohoto konkrétního případu,  podíváme se do systému, kde nastal problém, a pokusíme se reklamaci dořešit," sdělila Deníku mluvčí společnosti Vodafone Alžběta Houzarová.

Přiznává, že se občas problémy s dobitím kreditu objevují. „Jde přeci jen o techniku, a tak se může stát cokoliv. Zhruba  dvě dobití z tisíce  na pobočkách České pošty za měsíc jsou neúspěšná. Za tyto problémy a následné komplikace se všem zákazníkům omlouváme," dodala mluvčí.