Obě derniéry měly letos netradiční nádech.

V pátek, kvůli přerušení dodávky elektřiny, sledovali diváci celé první dějství pouze za svitu baterek, přesto odmítli náhradní termín představení a zůstali.

„Vrátili jsme se tak do doby našich předchůdců, kteří hráli při petrolejkách. Co bylo pro nás výjimečné, bylo pro ně normální. Musím ocenit jak herce, kteří si se situací vtipně poradili, tak diváky, kteří se i přes nedostatek světla dobře bavili,“ řekla režisérka spolku Marta Skarlandtová.

Nevšední atmosféru ocenila i nejmladší členka souboru čtrnáctiletá Tereza Bauerová.

„Hrát po tmě bylo určitě jiné. Atmosféra byla ale mnohem veselejší. Věřila jsem, že diváci zůstanou,“ řekla s tím, že se už velice těší na příští sezonu.


Na sobotní představení zavítala Marta Kubišová a majitel a umělecký šéf Divadla Ungelt v Praze Milan Hein.

„Výborně jsem se bavila. Je to velmi svěží. Divím se, že tak staré dílo promlouvá k divákům tak aktuálně. Je vidět, že údobí jsou si dost podobná. Pokud mi to čas dovolí, velice ráda přijedu na některá další představení,“ řekla Marta Kubišová.

S jejími slovy souhlasil i Milan Hein, který ještě dodal: „Jsem nadšen. Tolik radosti a vzájemné souhry se na profesionálním jevišti nenajde.“

Protože obě derniéry byly už čtrnáct dní předem beznadějně vyprodány, přidají pasečničtí ochotníci ještě jedno mimořádné představení.

„Volají stále noví zájemci o vstupenky, z čehož máme samozřejmě velkou radost a naše příznivce bychom nechtěli zklamat. Domluvili jsme, že poslední mimořádné představení zahrajeme 17. dubna,“ prozradila Skarlandtová.

Jako vždy v tuto dobu je už vybrána hra pro sezonu příští.

„Nová hra má název Vomáčená Káča aneb jak oženit pantátu Součka. Káča byla ve třicátých letech velice oblíbená postava díky románům Antonína Jenneho, z nichž dva s Felixem Bartošem upravili pro divadlo. Opět půjde o komedii a přesto, že byla napsána v roce 1931, je navýsost aktuální. Chtěli bychom začít zkoušet v červnu, aby premiéra mohla být v prvním zářijovém víkendu,“ prozradila Skarlandtová.