„Po předešlých letech poznamenaných obtížnými ekonomickými podmínkami se trh začíná mírně stabilizovat. V loňském roce se dařilo zejména prémiovým značkám a speciálům. Další vývoj na trhu s pivem by mohla významně ovlivnit nejistá ekonomická situace v Evropě a s ní související reakce spotřebitelů,“ říká generální ředitel Plzeňského Prazdroje Doug Brodman.

Na domácím trhu se se prodalo 6,9 milionů hektolitrů piva, což byl mírný nárůst. Výrazněji se zvýšil vývoz. Stoupl o šest procent na 890 tisíc hektolitrů piva, což je nejvíce v celé historii. Licenční výroba zaznamenala dvouprocentní nárůst na 2,14 milionů hektolitrů. K dobrému výsledku přispěla především prémiová piva. Především pak ležák Pilsner Urquell. „Jeho prodeje byly stabilní i v předcházejících letech, kdy pivovarský trh klesal, a vloni nárůstem předčili trend celého trhu,“ sděluje tiskový mluvčí pivovaru Jiří Mareček.

Dařilo se také sladovému nápoji Frisco, který vloni dostal novou brusinkovou variantu. „I přes neustálý tlak na prodeje piva v hospodách a restauracích je podíl sudového a tankového piva více než pětařtyřicetiprocentní , což je světový unikát, který dokazuje výjimečnost české pivní kultury,“ doplňuje Mareček.

Plzeňská piva v loňském roce získala několik cen. Takzvaného Pivního Oscara si z mezinárodní degustační soutěže přivezl Master Zlatý, Gambrinus světlý pak vyhrál Zlatý pohár PIVEX.