Významný investor se rozhodl stavět v domažlické průmyslové zóně, kde jeho závod zaplní zprvu 6,5 tisíce metrů čtverečních plochy, poté by chtěl areál rozšířit až na 8 875 metrů čtverečních.

„Jsme společností, v níž má hlavní podíl norský stát. Vyrábíme automobilový nárazový systém. V I. fázi bychom chtěli vyrábět ročně půl milionu kusů nárazníků,“ uvedl na jednání zastupitelstva města H. Olafsson s tím, že přední plastová část nárazníku by se dovážela z Norska, v Domažlicích by probíhala výroba mezistupně, tedy svařování dílů nejmodernější technologií. Za 3–5 let by v závodě pracovalo kolem 60 lidí. Pro počátek počítá firma s 26–28 zaměstnanci, kteří projdou půlročním školením ve filiálkách v Německu, Norsku či Švédsku.

Zastupitele Milana Mrázka zajímalo, nakolik se zvýší doprava. „Dva kamiony týdně budou přivážet komponenty z Norska, tři až čtyři týdně další z Čech. Po jednom kamionu by mělo týdně jezdit do Švédska a Británie, jeden kamion denně do Katovic. Průmyslová zóna je velmi dobře situovaná, výjezd je hned na hlavní silnici,“ odpověděl zástupce firmy. Dále uvedl, že ke svařování bude používán argon, který bude dovážen kamionem 1x týdně.

Jak má firma zajištěno čištění odpadních vod? Nebude negativně ovlivňovat životní prostředí? – to zajímalo zastupitele Jana Pangráce. „Znečištěné vody se budou filtrovat, zbytky z filtrace bude odvážet společnost, která nakládá s odpady,“ řekl Olafsson.
„Předběžně bylo jednáno s CHVAKem, který bude odebírat vzorky, aby se do odpadních vod nedostaly žádné zbytky z výroby,“ upřesnil starosta Miroslav Mach.

Domažličtí zastupitelé schválili záměr firmy umístit tento výrobní areál v zóně za kasárny. Pro hlasovalo všech sedmnáct přítomných.
V počátku by mělo v závodě pracovat 27 lidí, ve druhém 42 a ve třetím 61. „Pokud budeme úspěšní, zaměstnáme samozřejmě více,“ dodal Olafsson.