Hlavní letní turistická sezona je za námi. Podle některých hoteliéru byla průměrně úspěšná, podle jiných pak vysloveně skvělá.

Domažlický hotel Zlatá včela má za sebou teprve druhou sezonu, nemůže si ji však vynachválit.

„Návštěvnost byla vysoká, mívali jsme i zcela plno. V létě u nás nebyli jen hosté na jeden den, ale i spousta turistů, kteří zde trávili dovolenou. Nejen Češi, ale i Němci, Rakušané, Angličané, Američané, Francouzi, Italové nebo Holanďané," popsala provozovatelka Andrea Hammerová. S koncem prázdnin a teplých dní příliv hostů zeslábl, na podzim ve Zlaté včele očekávají hlavně manažery, kteří městem projíždějí při cestě za prací.

Velký úspěch zaznamenali i v Hotelu Sádek v obci Díly.

„Často jsme měli úplně obsazeno, poprvé po pěti letech jsme řešili, že nemůžeme zájemce ubytovat. A řada hostů si už rezervovala termíny na příští rok," uvedl majitel hotelu Jan Jaroš. Do Sádku během léta mířily zájezdy z Ostravy, Moravy i Slovenska.

„Je skvělé vidět, že o Domažlicko a Chodsko se začíná hodně zajímat široká česká veřejnost. Účastníci zájezdů se velmi zajímali o historii kraje, o Chody, Kozinu a Baara. Zajišťovali jsme pro ně návštěvy muzeí, ukázky krojů a řemesel, pozvali jsme dudáky," popsal Jaroš. Kromě turistů hotel navštívili i fotbalisté z klubu ČAFC Praha nebo fotbalová reprezentace dívek do 15 let, dále školy, školky v přírodě, seniorské nebo wellness pobyty. Na podzim pak hotel očekává například myslivce z Belgie.

Úspěšné léto měli i v domažlickém penzionu Konšelský šenk.

„Jsme spokojeni. Turistů bylo letos hodně. Měli jsme u nás ubytované Čechy, Němce, teď tu například máme Japonce, kteří v Poběžovicích budují okrasnou zahradu," uvedla Michaela Paladino z Šenku.

Jako průměrně dobrou hodnotí sezonu například v domažlickém Hotelu Sokolský dům nebo v horšovskotýnském Hotelu Gurmán. „U nás bylo léto víceméně průměrné, asi jako vloni. Mezi hosty byli Češi, ale více bylo cizinců," podotkla Zuzana Haberlová z Gurmánu.

Podobně jsou na tom i v Rekreačním středisku Rybník.

„Návštěvnost byla slušná, asi na stejné úrovni jako v loňském roce. Musíme si ale vypomáhat se slevovými portály, které v současnosti ještě pořád táhnou, mimo sezonu musíme lákat na speciální balíčky. Ty jsme letos museli využít ještě těsně před sezonou," prozradil provozovatel Jindřich Rejšek.