„Otevřeli jsme novou halu 41 v závodu Holýšov. Budeme v ní stavět městské autobusy Mercedes-Benz a Setra. Hala byla postavena v rekordním čase 1,5 roku včetně veškerého zařízení, které je k vidění. Hala je 200 metrů dlouhá a 40 metrů široká. V ní jsme schopni vyrábět 14 městských busů za den. Do haly jsme včetně strojního vybavení investovali 30 milionů euro. Myslím, že je to jasné vyjádření toho, co je Daimler Buses zde v Holýšově ochotný investovat,“ řekl ředitel výrobního závodu v Holýšově Gregor Czaika.

Nová hala přinese i další pracovní příležitosti, které se budou navyšovat i v dalších letech. „Před rokem a půl jsme zde v Holýšově měli 600 zaměstnanců, dnes máme 1200. V této hale bude v cílovém stavu, když všechno poběží, pracovat 300 lidí. Stále hledáme zaměstnance, chceme jich do roku 2025 mít 1500. Každý, kdo hledá práci, tak je srdečně vítán,“ vyčíslil Czaika.
I když byla nyní otevřena zbrusu nová hala, plány na rozšiřování ani tak nekončí. Zatím je Deníku ředitel jen vtipně naznačil. „Nemůžu prozradit úplně vše, ale co vám mohu říct je, že když se podíváte na sever od závodu, na horizontu vidíte les, veškeré pozemky k tomuto lesu patří nám, a určitě tam nebudeme pást ovce.“

Společnost Daimler Buses je největším a nejrentabilnějším výrobcem autobusů na světě. Výrobní závod v Holýšově vyrábí kompletní karoserie zájezdových autobusů a nyní také kompletní karoserie městských autobusů. I nadále bude dodávat komponenty karoserií městských autobusů do sesterského závodu v německém Mannheimu. Je plánováno, že v příštím roce z výrobního závodu odejde 1950 kompletních karoserií zájezdových autobusů a 415 kompletních karoserií městského autobusu Citaro. První kompletní karoserie Citaro opustí výrobní závod na začátku příštího roku. „Po době covidové se zvýšil zájem o městské autobusy, to nám dává možnost investovat do budoucnosti. Křtem této haly jsme položili další významný milník historie,“ řekl ředitel Daimler Buses Michael Klein.