Jedním z poškozených klientů je i Petr Opat z Plzně.

„Cítím beznaděj a nevím, kam se obrátit. Zájezd nás stál bezmála 35 tisíc a vráceno nám bylo pouze 13 tisíc 257 korun," tvrdí Opat, který si s manželkou plánoval užít dovolenou v Turecku. Cestovka oznámila krach 14 dní před jejich plánovaným odletem. Manželé poté dostali dopis od pojišťovny, že klientům bude vyplaceno pouze 36,94 procent z částky.

Zatímco se zákazníci stále snaží dostat zpět zbytek svých peněz, Česká podnikatelská pojišťovna, u které byla CK Honza pojištěna, podala trestní oznámení na majitele cestovky Milana Štengla pro podezření z podvodného jednání.

„Důvodem jsou pochybnosti, zda CK HONZA service s.r.o. uvedla pravdivé údaje při sjednání pojistné smlouvy," říká mluvčí ČPP Renata Čapková.

Šetřením totiž bylo zjištěno, že součet nároků všech klientů, kteří uzavřeli s CK Honza cestovní smlouvu, převyšuje pojistnou částku, na kterou bylo pojištění sjednáno.

„Pokud cestovní kanceláři skutečně záleží na zmírnění dopadů jejího krachu na klienty, spolupracuje při vypořádání pojistné události. V případě CK Honza jsme svědky opačného přístupu," tvrdí Čapková. „Majitel cestovní kanceláře s pojišťovnou nekomunikuje a žádným způsobem nepřispěl k řešení situace poškozených klientů. Dosud pojišťovně také nepředložil ani účetní výkazy k datu úpadku," dodává.

S majitelem cestovky se nám spojit nepodařilo.

CK Honza fungovala od roku 1990. Specializovala se na zájezdy do Itálie, Řecka, Turecka a Bulharska.

Pravděpodobnou příčinou krachu byl podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur pokles zájmu klientů a komplikace v obchodních vztazích se zahraničními partnery.

Petr Opat vyzývá další poškozené, aby ho kontaktovali na petr.opat@centrum.cz, pokud by se chtěli dohodnout na společných právních úkonech k dané věci.