Na waldmünchenském náměstí byla k vidění pestrá paleta strojů, v níž převládaly černé motocykly BMW vyrobené koncem padesátých let. Nejstaršími stroji byly dva motocykly se shodným rokem výroby 1927. Jednalo se o BMW R 47 Ulricha Bauera z Furthu im Wald a Pragu BD 500 domažlického Viléma Šimáčka.. Nejstarším automobilem bylo pěkné kupé Ford A z roku 1929.
Mezi vozidly pozdějšího data výroby byl nepřehlédnutelný mohutný americký Lincoln Continental Mark V. z roku 1977. Pod kapotou více než pět metrů dlouhého automobilu se skrýval osmiválcový motor o objemu 6525 ccm.
Na trati soutěže byly pro jezdce přichystány tři úkoly. Ještě v centru Waldmünchenu museli zabrzdit přesně metr před pevnou překážkou, poté je čekalo zastavení s bočním odstupem 30 cm a nakonec museli najet přesně doprostřed vytyčené branky. Za každý centimetr odchylky bylo jejich konto zatíženo jedním trestným bodem. Další trestné body hrozily za chybné odpovědi na deset záludných otázek z historie motorismu ve dvojjazyčném testu, který vyplňovali všichni soutěžící.
Úspěšní jezdci
„U čelního odstupu jsem sice dostal pár bodů, ale další dvě zkoušky jsem zvládl na nulu. V testu byly zase některé úplně neznámé věci, kde jsem zkusil odhadovat. Tak uvidíme, jak to vyjde,“ uvedl po dojezdu do cíle Vilém Šimáček.
A ono to vyšlo opravdu výborně a domažlický motocyklista vyhrál kategorii určenou strojům do roku výroby 1945. Úspěch Veteran car clubu Domažlice v této kategorii pak druhým místem završil kolovečský Josef Hájek na stroji DKW 200 z roku 1935.
Další reprezentant domažlického klubu Zdeněk Kelíšek, jenž jel s felicií, pak obsadil třetí místo mezi řidiči automobilů do roku výroby 1960. Vítězkou této kategorie se stala horšovskotýnská Jaroslava Míšková s Fiatem 600. Její otec Josef Míšek za volantem 77 let staré tatrovky vybojoval třetí příčku v kategorii automobilů vyrobených do roku 1945. Oba ale reprezentují Veteran car club Plzeň.
Navzdory nevlídnému podzimnímu počasí se waldmünchenská soutěž vydařila a potvrdila, že je oblíbeným místem setkávání východobavorských a západočeských majitelů a obdivovatelů historických aut a motocyklů.
Autor: Jan Pek