Ve zvláštních zkouškách tedy nejde o dosažení co nejlepšího času, ale o co nejpřesnější absolvování daného úseku stanovenou průměrnou rychlostí. Proto se také nejede na uzavřených tratích, ale za běžného provozu s dodržováním dopravních předpisů.

Již řadu let trasa vede také po silnicích Klatovska a Domažlicka, jako tomu bylo v letech největší slávy Rallye Wiesbaden. Letos k nám, konkrétně na Kdyňsko, tato soutěž zavítá tento pátek, 10. května odpoledne.

Soutěžní vozy pojedou přes Slavíkovice, Libkov, Loučim, Hlubokou a Brnířov do Kdyně. U koupaliště Hájovna bude těsně po 15. hodině start 8,9 km dlouhého měřeného úseku, jenž povede přes Němčice k Oprechticím, jeho cíl bude na silnici nad obcí.

Odtud se soutěžící vydají přes Nový Dvůr do Kouta na Šumavě, na jehož okraji v 15:26 hod. odstartuje další zkouška, která se svými téměř 25 km je nejdelší na českém území. Účastníci pojedou přes Starec, Prapořiště, Novou Ves, Hyršov a Pomezí směrem na Svatou Kateřinu a přes tamější hraniční přechod budou od 16 hodin pokračovat do Německa.

Startovní pole je letos početnější, než bývalo v minulých letech. Přihlášeno je celkem 46 posádek, vesměs německých. Nejstarším vozem bude Volvo PV 544 z roku 1961, ze 60. let pochází ještě dalších osm aut. Nejpočetnější skupinu tvoří automobily vyrobené v 70. letech, mezi nimiž bude také Škoda 120 S Rallye, která by měla mít startovní číslo 23. Nejmodernějším vozem bude 28 let stará Toyota GT Four. Příznivci soutěžních aut nedávné minulosti se tedy mají na co těšit.

Jan Pek

Ilustrační foto
Počtvrté už Šopík nevyrovnal a Hostouň padla