Ve zvláštních zkouškách tedy nejde o dosažení co nejlepšího času, ale o co nejpřesnější absolvování daného úseku stanovenou průměrnou rychlostí. Proto se také nejede na uzavřených tratích, ale za běžného provozu s dodržováním dopravních předpisů.

Již řadu let trasa vede také po silnicích Klatovska a Domažlicka, jako tomu bylo v letech největší slávy Rallye Wiesbaden. Letos k nám, konkrétně na Kdyňsko, tato soutěž zavítá tento pátek, 10. května odpoledne.

Soutěžní vozy pojedou přes Slavíkovice, Libkov, Loučim, Hlubokou a Brnířov do Kdyně. U koupaliště Hájovna bude těsně po 15. hodině start 8,9 km dlouhého měřeného úseku, jenž povede přes Němčice k Oprechticím, jeho cíl bude na silnici nad obcí.

Odtud se soutěžící vydají přes Nový Dvůr do Kouta na Šumavě, na jehož okraji v 15:26 hod. odstartuje další zkouška, která se svými téměř 25 km je nejdelší na českém území. Účastníci pojedou přes Starec, Prapořiště, Novou Ves, Hyršov a Pomezí směrem na Svatou Kateřinu a přes tamější hraniční přechod budou od 16 hodin pokračovat do Německa.

Startovní pole je letos početnější, než bývalo v minulých letech. Přihlášeno je celkem 46 posádek, vesměs německých. Nejstarším vozem bude Volvo PV 544 z roku 1961, ze 60. let pochází ještě dalších osm aut. Nejpočetnější skupinu tvoří automobily vyrobené v 70. letech, mezi nimiž bude také Škoda 120 S Rallye, která by měla mít startovní číslo 23. Nejmodernějším vozem bude 28 let stará Toyota GT Four. Příznivci soutěžních aut nedávné minulosti se tedy mají na co těšit.

Jan Pek