Velmi zajímavé a dramatické závody sledovali motorističtí fandové, kteří v sobotu o Chodských slavnostech zavítali na další pokračování rallyekrosového seriálu Chodský čakan. Startovní pole tentokrát obohatilo osm bavorských jezdců, z nichž většina startovala se staršími BMW „trojkové“ či „pětkové“ řady. Ve finále pak pořádně zamíchali pořadím ve volné divizi nad 1600 ccm.

„Je to pro nás první zkušenost s rallyekrosem. Normálně jezdíme amatérské rallye. Vaše trať se nám líbí, je opravdu super,“ shrnuli své dojmy v přestávce mezi rozjížďkami. S novou disciplínou se někteří z nich ale seznamovali velmi rychle. Na rovinkách měli sice mnohdy výhodu většího výkonu, ale jejich auta byla těžší a v zatáčkách obtížněji ovladatelná než speciály českých soupeřů. Finálové jízdy zahajovali již tradičně junioři, mezi nimiž vyhrál s minimálním náskokem Richard Lešák z Lub u Klatov s Peugeotem 205. Po startu finále divize do 1600 ccm došlo ještě na startovní rovince ke kolizi několika jezdců, která roztrhala startovní pole. Nakonec tato divize měla již obvyklého vítěze, Petra Březinu z Jílového u Prahy se Škodou Felicia.

Velmi dramatický souboj o bronz sváděli kdyňský Roman Svoboda (Škoda 110) a Jiří Terš z Tajanova u Klatov (Škoda Felicia). Nakonec byl úspěšnější druhý jmenovaný, Svoboda dojel čtvrtý.

Vyvrcholením závodního programu bylo finále nejsilnější divize, k němuž nastoupilo celkem deset vozů. Dva z nich ale měly náhon na všechna čtyři kola, a proto odstartovaly s handicapem – až ve chvíli, kdy vedoucí závodník vyjížděl z první zatáčky. Hned ve výjezdu ze druhé zatáčky došlo ke skrumáži několika aut, po níž se domažlický Karel Lehmann ocitl mimo trať, ale pohotovým manévrem se rychle vrátil zpět na závodní dráhu a nakonec projel cílem jako šestý. Na konci druhého kola pak odstoupil se závadou převodovky další Domažličan Jiří Stieber.

Vítězství přesvědčivě vybojoval bavorský jezdec Rainer Viehbeck s „trojkovým“ BMW, jenž se dostal do vedení již před nájezdem do první zatáčky. Stal se tak prvním zahraničním vítězem domažlických rallyekrosových závodů. Druhý skončil Jiří Tichánek z Rabí u Sušice s VW Polo, ale o bronz se urputně bojovalo až do konce. Na třetím místě jezdil další z bavorských závodníků, Marcus Ederer s černým „pětkovým“ BMW. Ve třetím kole se za něho po několika předjížděcích manévrech probil jeho krajan Andreas Kropf s Audi S 2 Coupé, jenž startoval s handicapem. Ederer se svým velkým vozem rozevlátým stylem projížděl zatáčky a odrážel jeden Kropfův atak za druhým.

Ve strhujícím souboji, jenž nenechával diváky vydechnout, nakonec Ederer své třetí místo uhájil. Ve chvíli, kdy jeho černý vůz prolétl cílem, ještě nikdo netušil, jak moc si muž za jeho volantem oddechl. „V posledním kole mi začínal vařit motor. Být ještě o kolo více, musel bych odstoupit, měl jsem opravdu velké štěstí,“ prozradil Marcus Ederer před vyhlášením vítězů. Příštím závodem na domažlické trati bude osmé kolo mezinárodního seriálu Chodský čakan, jež se uskuteční v neděli 24. srpna od 11 hodin.

Autor: Jan Pek