Speciální oválná trať v rallyekrosovém areálu Motorsportklubu AMK Domažlice hostila z pověření Bavorského svazu stock - car (BSCV) o uplynulém víkendu druhý závod jižní skupiny bavorského a německého mistrovství stock - car. V sobotu byly na programu kvalifikační jízdy rozhodující o postavení na startu, v neděli se odehrávaly nelítostné bitvy o mistrovské body.


Při této disciplíně automobilového sportu je povoleno narážení do soupeřů a jejich vytlačování z trati, a proto jsou závodní vozy náležitě vyztuženy. Téměř v každé jízdě dochází k řadě kolizí, výjimkou není ani převrácení některého auta nebo dokonce salto přes střechu. Zejména v těch kategoriích, kde se na start postaví 16 až 18 vozů, bývá na trati pořádně těsno. V závodech lze uplatnit týmovou strategii, kdy mezi vozy v barvách jedné stáje jsou i ty, které mají za úkol jediné – „likvidovat“ ostatní soupeře.

„Závodí jednotlivci i družstva v několika skupinách podle objemu motorů a stupně úprav závodních vozů, svoji kategorii mají junioři ve věku 16 až 18 let a dokonce i ženy. Každá jízda je současně finále příslušné kategorie, nepředcházejí jí žádné rozjížďky,“ informovali bavorští funkcionáři BSCV.
„To je tedy kruté. Někdo sem jede třeba dvě stě kilometrů, pak ho soupeř hned v prvním kole vystřelí z trati a závod pro něj skončí. To se moc nesveze,“ hodnotili systém závodů stock-car pravidelní návštěvníci domažlického rallyekrosového seriálu Chodský čakan.

Průběh závodů držel publikum v napětí hned od úvodní jízdy. Fanoušci jednotlivých týmů bouřlivě reagovali na každý kontakt vozů, u nichž šlo jen stěží poznat, o jakou značku jde. Domažličtí pořadatelé, řidiči vyprošťovací techniky a spolupracující členové Sboru dobrovolných hasičů Koloveč měli stále co dělat a při obracení převrácených aut zpátky na kola se někdy pořádně zapotili.

Po jedné mimořádně krkolomné kolizi dokonce jeden z vozů zůstal trčet svou přední částí na střeše soupeřova automobilu stojícího napříč přes závodní trať. Bavorští organizátoři očekávali velké narušení časového harmonogramu, ale čeští mistři improvizace si brzy věděli rady. Přijel vysokozdvižný vozík, který „horní“ auto nadzvedl. Skupina pořadatelů a hasičů tak mohla odtlačit „spodní“ vůz stranou, vysokozdvižný vozík postavil zvednuté auto zpět na dráhu a po několika minutách závod pokračoval.

„V rámci možností našeho klubu to byl úspěšný závod. Diváků přišlo více než na loňskou premiéru, přijelo 211 aut a časově se vše dobře zvládlo. Funkcionáři BSCV byli spokojeni a je předpoklad pro další spolupráci,“ zhodnotil velmi náročný víkend vedoucí domažlické tratě Svatopluk Schira.
Pokud byste chtěli dramatická klání stock - car spatřit na vlastní oči, budete mít možnost v neděli 1. srpna, kdy se na domažlickém oválu pojede další závod.