Hlavní pozornost bude upřena na úsek Černíkov - Mezholezy - Kdyně, kde se bude odehrávat třetí a šestá rychlostní zkouška „Šumavy“ a třetí „erzeta“ Historic Vltava Rallye. Po jejich absolvování projedou soutěžní vozy Kdyní a přes Brnířov, Hlubokou a Pocinovice zamíří k Nýrsku, kde je čeká další „erzeta“.
Jezdci s moderními vozy odstartují k prvnímu průjezdu úsekem, jehož závěr tvoří atraktivní sjezd serpentinami pod Korábem, v 17 hodin a k druhému průjezdu v 19,48 hodin. Přestávku mezi jejich soupeřením vyplní slavná soutěžní auta nedávné minulosti. Účastníky Historic Vltava Rallye uvidíme ale jen jednou, a to od 18,45 hodin.


Start i cíl obou soutěží je na náměstí Míru v Klatovech. Moderní vozy začnou sjíždět ze startovní rampy v pátek úderem třetí hodiny a hned po nich, v půl páté, vyrazí na trať „historici“. V cíli je vítěz Historic Vltava Rallye očekáván v sobotu 17. dubna krátce po čtvrté hodině odpoledne, nejrychlejší posádka Mogul Rallye Šumava by měla najet na cílovou rampu těsně po 18. hodině.

Rallye Šumava je nejstarší českou soutěží, letos se uskuteční již 45. ročník. Na jejím startu se objeví kompletní špička českého šampionátu, s níž změří své síly i dvě posádky z Domažlicka. Jan Šlehofer se Zbyňkem Soběhartem pojedou opět s Fiatem Punto S 1600 v barvách týmu Roto Plzeň, zkušený Marcel Tuček s novým spolujezdcem Josefem Králem usednou do Mitsubishi Lancer EVO IX. dalšího plzeňského týmu Klub Fox Racing.
Také ve startovním poli „historiků“ bude mít Domažlicko dvojnásobné zastoupení. Otec a syn Svobodovi ze Kdyně se spolujezdci Ivanem Trojanem a Radkem Jaklem se vydají do souboje s neobyčejně silnou a početnou konkurencí s vozy Škoda 110 R a Škoda 1000 MB.
Historic Vltava Rallye je letos opět součástí evropského šampionátu a pohled do seznamu přihlášených posádek bere dech. Najdeme v něm 68 posádek reprezentujících 16 zemí. Jejich automobily jistě nadchnou každého motoristického příznivce.

„V předběžné startovní listině je totiž hned 16 vozů Porsche 911 různých verzí, jedna Lancia Stratos, Renault 5 Turbo, Audi Quattro prvního typu, Fiat 131 Abarth, řada Fordů Escort RS, Opely Kadett GTE, Ascona, Manta i Monza, Alfy Romeo, Lancia Fulvia, BMW 2002 TI a další automobily, které od šedesátých až do poloviny osmdesátých let psaly historii evropských a světových rallye,“ informovali nás klatovští pořadatelé.
Ti současně upozorňují všechny řidiče, že v době konání obou rallye musí počítat nejen se zvýšeným provozem vzhledem k přesunům fanoušků, ale i se skutečností, že tratě rychlostních zkoušek budou uzavřeny již hodinu před startem první posádky a otevřeny pro běžný provoz budou až po průjezdu označeného pořadatelského vozu.