O vítězi se rozhodovalo až v závěrečné, deváté rychlostní zkoušce. Ale posádka Trněný Pritzl ztratila drahocenný čas už dříve. „Dvakrát nám na startu zhasl motor, což znamenalo osmnáct vteřin ztráty. Pak jsme se na trati tahali o desetinky,“ lituje šestatřicetiletý jezdec z Domažlicka. „Jinak auto jelo dobře, takže je smůla, že to nakonec takhle dopadlo. Ale takový je sport,“ dodává.


Jeseníky, kde už ve druhé „erzetě“ odstoupil Pech jedoucí se subaru kvůli poruše turba a technické problémy odstavily i třetího jezdce průběžného pořadí seriálu jednodenních závodů Valouška s Odložilíkem, patří k Trněného oblíbeným tratím. „Jsou tam pěkné rychlostky, ale s vzrůstajícím počtem průjezdů se kvalita vozovky zhoršovala, bylo na ní spousta kamení, takže byly další průjezdy nebezpečnější. Hlavně to nebylo dobře pro auto, což mě podvědomě nutilo šetřit vůz. I to se nakonec projevilo na dosaženém čase,“ přibližuje Trněný podmínky a průběh závodu, jehož se se spolujezdcem Pritzlem zúčastnili se Škodou Fabia WRC.

Jeseníky vyhrál Štěpánek se Škodou Octavia WRC, na níž Karel Trněný dlouho jezdil. „Mám dojem, že rychlejších časů dosahuji s octavií. Ale to je asi v tom, že octavie je ´levnější´. Každý případný problém tam lze řešit, u drahého auta, jako je fabia, je každá nehoda otázkou i desítek tisíc,“ vysvětluje Trněný.

Trněný, který vynechá závod ve Vsetíně, zřejmě v celkovém pořadí domácího šampionátu skončí šestý.