Vynikající účast (41 startujících), atraktivní stroje, 32 rozjížděk a šest finálových jízd plných dramatických soubojů, žádná vážná nehoda, rychlý spád půldenního programu a příznivé počasí – rozloučení s rallyekrosovou sezonou v areálu Motorsportklubu AMK Domažlice se po všech stránkách vydařilo.

Největší pozornost fanoušků z Domažlicka byla upřena na nejpočetněji obsazenou divizi nad 1600 ccm, kde byl ve hře o prvenství v celém seriálu Chodský čakan také horšovskotýnský Luboš Žambůrek s Fordem Puma. Ve finálové jízdě posledního závodu sice obsadil nepopulární 4. místo, ale i tento bodový zisk mu nakonec stačil k těsnému prvenství v konečném pořadí a zisku trofeje. Poslední letošní závod v této divizi vyhrál Jiří Matějka, jako druhý projel cílem reprezentant pořadatelského klubu Tomáš Lehmann.

Zatímco Žambůrek musel bojoval se soupeři až do posledních metrů, domažlický Jiří Stieber s Peugeotem 205 přestavěným na pohon všech čtyř kol měl už před závěrečným závodem jistý pohár za konečné druhé místo v divizi vozů s pohonem 4x4. V posledním klání proto nestartoval a vůz zapůjčil Michalu Vostárkovi, jenž dojel třetí. Více vozů finále neabsolvovalo.

Absolutním vítězem této divize se stal mladý bavorský účastník Simon Russ se starším Subaru, jehož lze bez nadsázky označit za odchovance domažlické trati, protože právě u nás si odbyl své závodnické začátky a vyjezdil se k současné výkonnosti.

V divácky atraktivní kategorii „bugin“ soupeřili se čtyřmi bavorskými účastníky tři čeští závodníci. Po technické stránce se jednalo o konfrontaci dvou zcela odlišných konstrukcí – lehkých strojů se slabšími motory českých účastníků a robustních „bugin“ poháněných velkoobjemovými motory, s nimiž se představili bavorští sousedé. Více se dařilo jezdcům z Domažlicka, neboť jako vítěz projel cílem Stanislav Brousek před Slávou Ducháčkem, jenž se na trati představil jako novopečený mistr republiky v kategorii Kart Cross.

„Auto váží jen asi tři sta kilo, pohání je motor Honda 600 o výkonu 120 ´koní´. Výhodou je, že se jedná o ´cupové´ závodění, všichni tedy máme stejné stroje, které se liší jen kapotáží. Rozhoduje jezdecké umění. Závody jsou proto napínavé a hlavně poměrně levné. Za cenu jedné soutěže z mistrovství republiky, jako je třeba Rallye Šumava, já odjedu celou sezonu,“ přiblížil Ducháček svůj stroj a disciplínu, do níž právě z rallye přestoupil.

Letošním držitelem Chodského čakanu za celkové prvenství v „buginách“ se stal bavorský Josef Moser s robustním strojem poháněným motorem Chevrolet umístěným vpředu.

Ještě jedno jméno je třeba zmínit. Stálý účastník Petr Březina z Jílového u Prahy se před posledním závodem přihlásil hned do tří kategorií – jako už vícekrát do divizí do 1600 a nad 1600 ccm a navíc ještě mezi vozy s pohonem všech čtyř kol. To vše zvládal se stále stejnou Škodou Felicia také díky velkému nasazení celého rodinného týmu, který kromě něj tvoří ještě manželka a dvě dcery, všechny v rolích mechaniků. Sehranost a obětavost týmu zasluhuje obdiv. Odměnou pro všechny se pak staly poháry za vítězství v divizi 4x4 i v divizi do 1600 ccm. Ve finále nejsilnější kategorie pak Březinu předčasně vyřadilo upadlé kolo.

Držitelé Chodského čakanu za rok 2011
Junioři: Milan Peruth (CZ) – Škoda Favorit
Do 1400 ccm: Vlastimil Barták (CZ) – Škoda 1000 MB
Do 1600 ccm: Aleš Teplý (CZ) – Škoda Felicia
Nad 1600 ccm: Luboš Žambůrek (CZ) – Ford Puma
Divize 4x4: Simon Russ (D) – Subaru
Buggy: Josef Moser (D) – Chevrolet
Stock-car: Florian Huber(D) – VW Golf