Vozový park obohatila jedna autokrosová ´bugina´, s níž startoval Tadeáš Hájek. „Jsme od Sušice a jezdíme mistrovství republiky, i když zatím spíš na chvostu. V autě máme motor z oktávie 1600,“ říká jezdcův otec a šéfmechanik v jedné osobě.

Protože byla jediná, byla tato ´bugina´ zařazena do rozjížděk společně s vozy divize nad 1600 ccm, ale klasifikována byla zvlášť. Hned po startu lehký a výkonný speciál vždy vyrazil dopředu, již na startovní rovince získal náskok a pak si jel svůj závod, při němž diváky potěšil efektními průjezdy zatáček.
Také ´plechová´ auta nabídla pěknou podívanou. V poslední době se pozornost diváků soustředí na juniorskou kategorii, kde se schází početně stabilní a výkonnostně poměrně vyrovnané startovní pole. Nejen ve finále, ale i v jednotlivých rozjížďkách pak bývá k vidění řada soubojů a soupeření nejmladších rallyekrosařů rozhodně nechybí dramatičnost.

Sérii finálových jízd zahájila divize do 1600 ccm, která přinesla strhující souboj Petra Březiny a Jiřího Terše (oba s feliciemi). Vítězství si až v posledním kole zajistil první jmenovaný. V průběžném pořadí ale dál vede Terš, druhý Březina na něj ztrácí pouze 7,5 bodu.

Druhá finálová jízda patřila juniorům. Od počátku jel v čele bílý VW Polo bavorského jezdce Andyho Schweigera, který ale musel dlouho vzdorovat atakům Romana Přibáně se Suzuki Swift. V uvedeném pořadí také oba nakonec projeli cílem. K finále nenastoupil vedoucí jezdec průběžné klasifikace Filip Kašpírek (Škoda Favorit). „Jeho vůz se vzňal a poškození auta bylo zřejmě tak rozsáhlé, že mu nedovolilo pokračovat v dalších soubojích,“ objasňuje důvod Kašpírkovy absence na startovní čáře předseda AMK Domažlice Tomáš Lehmann.

Závěr patřil již tradičně finálové jízdě nejsilnější divize nad 1600 ccm, k níž nastoupilo osm soupeřů. Ihned po startu všem ujela zvlášť hodnocená Hájkova ´bugina ´ a za ní bojovali o body ostatní. Zvítězil Jiří Matějka s favoritem, za ním skončil Petr Březina s felicií. V průběžném pořadí sice stále ještě vede František Šefčík, ale Březina jeho náskok stáhl na pouhých půl bodu!

V posledních dvou závodech, které se uskuteční v sobotních termínech 25. září a 9. října, se tedy můžeme těšit na pořádné drama.