O dramatické okamžiky nebyla nouze, došlo i k několika haváriím, ale všechny skončily bez zranění a také většina vozů se po nutných opravách znovu postavila na start. Hned druhá rozjížďka se musela dokonce celá opakovat, protože převrácené auto zablokovalo trať. Ve čtvrté rozjížďce zase došlo krátce po startu ke kolizi, po níž dvě auta přelétla přes svodidla a skončila mimo trať.

Již před tréninky poutala značnou pozornost Škoda Fabia bavorského jezdce Jense Baltzera přihlášeného do divize vozů s pohonem všech kol. „Motor má přibližně 500 koní, blok motoru je Škoda, hlava VW. Budu jezdit německé mistrovství, sem jsme přijeli jen otestovat a vyzkoušet auto," sdělil Baltzer krátce po skončení tréninkových jízd.

Jako první jela své finále trojice dětských bugin. Zvítězil Jiří Matějka junior, který tak potvrdil, že jablko nepadá daleko od stromu. Poté ke svému finále nastoupilo šest závodníků divize do 1400 ccm. Po startu se dostal do čela Jan Polesný se Suzuki Swift a již během prvního kola získal znatelný náskok. V předposledním kole jej ale zastavila technická závada, a tím se otevřela cesta k vítězství pro Patrika Hyšku se Škodou Favorit.

Nejpočetněji obsazená byla divize vozů stock-car, v níž k tréninkům nastoupilo celkem 13 jezdců. Na start finálové jízdy se jich ale postavilo už pouze sedm, mezi nimi i Petr Březina, jenž se přihlásil se svou Škodou Felicia opět do dvou divizí. Březina se hned po startu usadil v čele a brzy si vyjel dostatečný náskok, který s přehledem udržel až do cíle. Druhé místo patřilo dívce, bavorské závodnici Jennifer Bauer s Hondou Civic.

Poté následovalo finále juniorů s osmi jezdci na startu. S přehledem zvítězil bavorský mladík Nick Rosenfeld s VW Polo, ale nejvíce soubojů se během šesti finálových kol odehrávalo mezi závodníky na 3. až 5. místě. Po juniorech přišli na řadu tři jezdci s buginami, mezi nimiž byl nejrychlejší Zdeněk Paul s ´kartem´.

Velmi zajímavou podívanou přineslo finále divize do 1600 ccm, k němuž nastoupil v roli hlavního favorita Petr Březina. Ten také z první zatáčky vyjížděl na vedoucí pozici, získal mírný náskok, ale ve druhém kole z technických důvodů na chvíli zpomalil, čehož využila Hana Rysová (Škoda Felicia), a Březinu předjela. Ten sice během jednoho kola svoji ztrátu smazal, zavěsil se za Rysovou, ale ta všechny Březinovy pokusy o předjetí zkušeně odrážela a s několikametrovým náskokem proťala cílovou čáru jako vítězka. Za svůj skvělý výkon získala velké uznání všech přihlížejících.

Předposlední finále patřilo divizi vozů s pohonem všech čtyř kol. Na jeho start ale nastoupili pouze tři jezdci, žádné drama se na trati neodehrávalo a jako první projel cílem Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI. Tečku za dlouhým závodním dnem udělali účastníci divize nad 1600 ccm. Po startu se sice ujal vedení Jiří Karpianus s krásným VW ´brouk´, ale brzy se před něj dostal Jiří Matějka s Felicií, jenž své prvenství s přehledem udržel až do cíle. Skvělý souboj o 2. a 3. místo předvedli Jan Šindelář (Ford Fiesta) a Franz Beck (Seat Ibiza).

Příští závod seriálu Chodský čakan se pojede v neděli 10. května. Autor: Jan Pek