Jako úžasnou oslavu motoristického sportu lze označit finále divize do 1600 ccm. Zasloužili se o ni Petr Březina s felicií a jeho bavorský soupeř Karl Malz s Toyotou MR 2. Po celých šest kol Malz dokázal odrážet Březinovy útoky, několikrát už se zdálo, že se českému závodníkovi v zatáčce podaří dokončit předjížděcí manévr, ale bavorský jezdec si zachoval pevné nervy, nenechal se vyprovokovat k chybě, jako se mu to stalo v jedné z rozjížděk, a nakonec s minimálním náskokem proťal cílovou čáru jako vítěz.

„Přál jsem si alespoň jednou porazit Petra v přímém souboji. Dnes se mi to podařilo. Tohoto vítězství si opravdu moc cením, protože Petr je skvělý jezdec s výborně připraveným autem a zdejší trať má dokonale přečtenou," ocenil Malz, jenž je ´v civilu´ starostou městyse Tapfheim, svého soupeře několik minut po projetí cílem, ještě se zrudlými tvářemi a zpoceným čelem – neklamnými znaky toho, že do souboje s Březinou vložil veškerou svoji energii.

Ale ani v následující finálové jízdě divize nad 1600 ccm, v níž o prvenství soupeřili Jan Šindelář s Fordem Fiesta a Franz Beck se Seatem Ibiza, nebyla o dramatické okamžiky nouze. Bavorský jezdec po najetí na pneumatiky lemující trať dokonce na okamžik jel po dvou kolech, ale ani tento kaskadérský kousek mu k prvenství nepomohl.

Že ani minimální počet aut na startu nemusí znamenat pouze nudné kroužení po trati, dokázali ve finále divize vozů s pohonem všech čtyř kol Stanislav Brunát se Seatem Leon TDI a Simon Russ s hodně ´ořezaným´ Subaru. Bavorský jezdec se držel těsně za Brunátem a v polovině finálové jízdy se odvážným předjížděcím manévrem dostal do čela, během jednoho kola získal mírný náskok a nakonec s přehledem projel cílem jako vítěz.

Mezi juniory se prosadila Sabrina Werkstetter s VW Golf, která si již v prvním kole vybudovala mírný náskok a poté už pouze kontrolovala průběh závodu. O dramatický okamžik se postarala Jessica Grobosch, která v zatáčce pod startovní rovinkou se svým vozem britské značky Rover divoce vyjela z trati, ale nevzdala se a po chvíli manévrování mezi hliněnými valy se dokázala vrátit zpět na závodní dráhu. Nakonec si připsala body za 5. místo.

Naopak bez vzruchu proběhla finálová jízda divize do 1400 ccm, v níž zvítězil Jan Polesný se Suzuki Swift. V nejpočetněji obsazené divizi vozů stock-car se od první zatáčky ujal vedení Petr Březina, který opět startoval se stejným autem ve dvou divizích a s jistotou si dojel pro prvenství. Nesmíme zapomenout ani na nejmladší adepty motoristického sportu, jimiž jsou jezdci s dětskými ´buginami´. Startovali tři a nejrychlejší z nich byl Stanislav Brousek, který tak potvrdil staré rčení, že jablko nepadá daleko od stromu.

O nadcházející neděli, tedy 31. května, v APM Automotive Racing Aréně v průmyslové části města za nádražím opět zaburácejí motory. Uskuteční se tam divácky atraktivní a hodně divoké závody stock-car. Hned následující neděli, 7. června, se pojede již čtvrtý závod seriálu Chodský čakan. ⋌Autor: Jan Pek