Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem ani  v rámci druhé etapy nenašli ani jedenkrát přemožitele a potvrdili dojem z pátku, že zbrusu nová Škoda Fabia R5 je již od počátku kariéry vynikajícím sportovním náčiním. Kopecký s Dreslerem tak nakonec suverénně ovládli jubilejní 50. ročník Rallye Šumava Klatovy, přičemž na cílovou rampu dojeli s víc jak půldruhaminutovým náskokem před špičkovou francouzskou posádkou Bryan Bouffier – Gabin Moreau, závodící tentokrát s Citroënem DS3 R5. Třetí příčku obsadili Pavel Valoušek s Veronikou Havelkovou s vozem Škoda Fabia S2000.

Nejrychlejším pilotem produkčního vozu byl Polák Szeja se Subaru, kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou ovládl zkušený Egon Smékal se svým citroënem, nejlepším juniorem soutěže byl Dominik Brož. Mezi dámskými posádkami si vedly nejlépe Martina Daňhelová s Karolínou Jugasovou, které s náskokem udolaly i hudebnici Olgu Lounovou, navigovanou Richardem Nesvadbou.

Naši
16. Marcel Tuček – Petr Dufek Mitsubishi Lancer Evo IX (st. č. 22)
31. Přemysl Budín – Jan Němec Renault Clio Sport (st. č. 60)
Karel Trněný – Václav Pritzl odstoupil

Vítězem 24. Historic Vltava Rallye se stejně jak loni stala švédská posádka Mats Myrsell - Esko Junttila. Druzí dojeli Norové Valter Christian Jensen a Erik Pedersen (v obou případech Seveřané jeli s vozy Porsche 911). Bronzovou příčku obhájili Maďaři Ferenc Wirtmann a György Barna s Fordem Escort RS2000.

V rámci národního šampionátu byli 24. Historic Vltava Rallye nejrychlejšími závodníky 24. Historic Vltava Rallye Jihočeši Jan Krejča a Pavel Šárka. Ti se svojí Škodou 130 LR dojeli v celkovém pořadí soutěže sedmí, hned za nimi skončily další české posádky. Druhou příčku obsadila v rámci MČR HA klatovská posádka Václav Hostaš - Jan Valeš (Lada VFTS), třetí post z loňska obhájili Tomáš Bělohradský a Pavel Bašta (BMW 318iS).

Historic Vltava Rallye 2015:

1. SWE st.č.1 Myrsell Mats / Junttila Esko Porsche 911 RS

2. NOR st.č.3 Jensen V. / Pedersen Erik Porsche 911 RS

3. HUN st.č.6 Wirtmann Ferenc / Barna György Ford Escort RS2000

Naši

14. Jan Frei – Karel Zapletal Škoda 130 LR (st. č. 40)
22. B. Svoboda – Z. Soběhart Škoda 1000 MB (st. č. 54)
27. B. Svoboda – Ivan Trojan Škoda 110 R Coupé (st. č. 52)

Petr Hustý - Václav Tesař Alfa Romeo 1750 (st. č. 37) ?

Rallye Šumava Legend
Oldřich Kovařík st. – Oldřich Kovařík ml. Škoda 130 RS
Radek Touš – Lukáš Hronek Škoda 120 S

Václav Andrle - Jan Andrle Škoda Favorit

Rallye Šumava Klatovy 2015:

1. CZE st.č.1 Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia R5

2. FRA st.č.2 Bouffier Bryan / Moreau Gabin Citroën DS3 R5

3. CZE st.č.11 Valoušek Pavel / Havelková V. Škoda Fabia S2000

Bohužel za nedodržení řádů byla vyloučena posádka č.16 (Kopáček Václav / Rendlová Barbora) - porušení čl 31.5 (sled kontrol a směr jízdy) a čl. 14.2 (itinerář) SPR 2015

Třda 3 tak má nového lídra, Poláka Szeju. Odstoupily také dvě rychlé posádky MČR HA (Jirovec - motor a Knížek - převodovka).


Po havárii soutěžního vozu st.číslo 44 posádka Barčák Andrej / Bukač Vít byla pořadateli zrušená 7. RZ Rallye Šumava Klatovy 2015. Zbylé posádky jedou objízdnou trasou a bude jim přidělen náhradníí čas. Druhý průjezd této RZ (tedy RZ10) by měl proběhnout podle plánu.

Do druhého dne Historic Vltava Rallye 2015 a Rallye Šumava Klatovy 2015 vstupují posádky za krásného slunečného dne v aktuálním pořadí:

Historic Vltava Rallye 2015

1. SWE st.č.1 Myrsell Mats / Junttila Esko Porsche 911 RS C/5 00:41:19.6

2. NOR st.č.3 Jensen V. / Pedersen Erik Porsche 911 RS C/5 00:42:00.5 ztráta 00:00:40.9

3. HUN st.č.6 Wirtmann Ferenc / Barna György Ford Escort RS2000 D/3 00:44:25.0 ztráta 00:03:05.4

4. SWE st.č.4 Jansson Tony / Davidsson Erik Ford Escort RS 2000 C/3 00:44:59.7 ztráta 00:03:40.1

5. SWE st.č.7 Helin Stefan / Lindholm Roger Opel Ascona A C/3 00:45:06.9 ztráta 00:03:47.3

Naši

13. Jan Frei – Karel Zapletal Škoda 130 LR (st. č. 40)
19. Petr Hustý - Václav Tesař Alfa Romeo 1750 (st. č. 37)
26. B. Svoboda – Z. Soběhart Škoda 1000 MB (st. č. 54)
29. B. Svoboda – Ivan Trojan Škoda 110 R Coupé (st. č. 52)

Rallye Šumava Legend
Oldřich Kovařík st. – Oldřich Kovařík ml. Škoda 130 RS
Radek Touš – Lukáš Hronek Škoda 120 S

Rallye Šumava Klatovy 2015

1. CZE st.č.1 Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia R5 00:36:43.5

2. FRA st.č.2 Bouffier Bryan / Moreau Gabin Citroën DS3 R5 00:37:30.6 ztráta 00:00:47.1

3. CZE st.č.4 Odložilík R. / Tureček Martin Subaru Impreza WRC 00:38:03.2 ztráta 00:01:19.7

4. CZE st.č.11 Valoušek Pavel / Havelková V. Škoda Fabia S2000 00:38:04.9 ztráta 00:01:21.4

5. CZE st.č.6 Sýkora Jan / Palivec Š. Ford Fiesta R5 00:38:24.0 ztráta 00:01:40.5

Naši 

22. Marcel Tuček – Petr Dufek Mitsubishi Lancer Evo IX (st. č. 22)
40. Přemysl Budín – Jan Němec Renault Clio Sport (st. č. 60)
Karel Trněný – Václav Pritzl odstoupil

Na RZ3 Pech odstoupil pro poruchu kardanu a na druhou příčku se posunul hostující Bouffier. Ten však Kopeckého za celou etapu neporazil ani jednou a v cíli etapy na něj ztrácel 47 sekund. Třetí příčka patřila po pátku Romanu Odložilíkovi s vozem Subaru Impreza WRC, toho v závěru dne mohutně dotahoval Pavel Valoušek. Do první osmičky se vešli také Sýkora, Černý a Vlček, ale i nejrychlejší pilot třídy 3 Václav Kopáček se svým Subaru Impreza WRX STI. Kategorii 2WD vedl po pátku Smékal před Dunovským a Lungou. Z favoritů naopak odstoupili Dohnal, Jelínek, Trněný či Březík, ale také známý hudebník Dan Landa, který si už v úvodu neporozuměl se spojkou svého vozu.

Při první RZ byl Klatovský okruh obsypán fanoušky. I opticky bylo zřejmé, že Jan Kopecký v každém ze tří kol ubíral z náskoku před ním startujícího Václava Pecha, plzeňský obhájce prvenství i titulu přes veškerou snahu nedokázal tempu škodovky stačit. V cíli byl rozdíl mezi Kopeckým a Pechem víc jak sedmivteřinový, na následující erzetě Pech se svým Mini kontroval a dílčím prvenstvím něco ze ztráty na soupeře ubral.

Zdárně proběhla také úvodní část Rallye Šumava Legend, ve které se posádkám a jejich zajímavým vozům neměří čas.

Po první etapě souběžné 24. Historic Vltava Rallye byl na čele pořadí obhájce loňského prvenství Mats Myrsell před Norem V.Ch.Jensenem. Další rychlý Seveřan Johnsen (který stejně jako Myrsell a Jensen jel s vozem Porsche 911) v samotném závěru dne odstoupil s poruchou motoru. Podobně dopadl už v úvodu Jiří Navrátil, který měl být v mezinárodním klání největším domácím želízkem v ohni. V národním šampionátu historických vozů si v pátek vedl nejlépe Jiří Jirovec (BMW M3), jemuž nejlépe sekundovali v úvodu soutěže Petr Hustý (Alfa Romeo), s padající tmou pak ale zejména Jan Krejča (Škoda 130 LR) a Martin Knížek (Škoda Favorit).