Pohled do předběžné startovní listiny, která čítá 65 posádek, naznačuje, že se obdivovatelé krásných aut nedávné minulosti mají opravdu na co těšit. Na své si přijdou zejména příznivci značky Porsche, která je zastoupena řadou vozů různých typů a roků výroby. S Porsche 911 RSR z roku 1975 pojedou i hlavní favorité, německá posádka Norbert Henglein a Günter Röthel. Budou mít startovní číslo 6.

Naši fanoušci by neměli promeškat Austin Mini 1275 GT s číslem 27, jež obdržela rokycanská posádka Miloš Kašpar a Marie Janáková, kteří jsou jedinými reprezentanty naší republiky ve startovním poli. Při průjezdu soutěžních posádek bude dobré nespěchat a počkat si až do konce, neboť až s číslem 60 se vydá na trať zřejmě nejatraktivnější vůz startovního pole Ferrari Testarossa vyrobené v roce 1987. Diváci se mohou těšit také na dva Chevrolety Corvette.

K vidění bude rovněž řada automobilů, které soupeřily na tratích světových rallye v 70. a počátkem 80. let, některé se představí dokonce v původním zbarvení tehdejších továrních týmů. Přihlášeny jsou vozy Fiat 131 Abarth, Lancia Fulvia, Toyota Celica Turbo 4WD, Renault Alpine A 110, Renault 17 Gordini a BMW 2002 TI, mnohé z nich s bohatou sportovní minulostí.

A kde budou tyto krásné vozy slavných značek k vidění? Na české území soutěžící vjedou přes hraniční přechod Všeruby, kde by se měl první vůz objevit kolem 15,50 hodin.

Účastníci soutěže pak projedou Pomezím, Hyršovem, Novou Vsí a Brnířovem, kde bavorští pořadatelé zřídí průjezdní kontrolu. Poté účastníci zamíří do Kdyně a od 16,12 hodin se od známého koupaliště na Hájovně budou vydávat na trať 25 km dlouhé zvláštní zkoušky, jejíž trasa povede přes obce Mezholezy, Úsilov, Vílov, Rudoltice a Černíkov. Cíl bude za obcí Vílov, kde je první vůz očekáván v 16,49 hodin. Odtud budou posádky pokračovat přes Bukovou a Dlažov k Běhařovu na start další zkoušky.

Soutěž je dvoudenní a její závěr již tradičně tvoří krátký měřený úsek vedený přímo ulicemi Bad Kötztingu. Na jeho trať se vydá první posádka v sobotu 1. srpna v 17,18 hodin.

Trasa zvláštních zkoušek je v některých úsecích ´zamotána´ tak, že účastníci budou některými obcemi projíždět opakovaně, což bude klást mimořádně velké nároky na práci spolujezdců. Diváci ale nemohou očekávat žádné divoké průjezdy zatáček smykem. V názvu akce je sice slovo ´rallye´, ale soutěžící posádky nebudou závodit, nýbrž se budou snažit co nejpřesněji dodržet průměrnou rychlost stanovenou pro jednotlivé měřené úseky. Proto se také ADAC-Bayerwald-Rallye Classic obejde bez uzavírek silnic, posádky pojedou jako běžní účastníci provozu s povinností dodržovat dopravní předpisy. ⋌Autor: Jan Pek