V početném startovní poli čítajícím 129 posádek se domácí neztratili. Cíl bohužel nespatřila dvojice Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart, kteří sice na Čínovském okruhu zajeli ve své třídě nejrychlejší čas, na druhé rychlostní zkoušce však jejich Subaru Impreza Sti zastavila porucha na motoru. „Moc jsme se se Zbyňkem na soutěž těšili, dlouho jsme spolu v autě neseděli. Před Šumavou proběhl krátký test, abychom auto poladili a opět se sehráli. Okruh se nám velice povedl, ale radost z dosaženého času bohužel netrvala dlouho, když na další ´erzetě´ vypověděl službu posilovač řízení a po dalších kilometrech nás zastavila porucha motoru. Moc nás to mrzí, chtěli jsme si soutěž užít a pobavit fanoušky podél trati. Už teď mohu říci, že nás každopádně letos ještě diváci uvidí, nejspíše v Pačejově," přislíbil Šlehofer.

Nejlepší domažlickou posádkou v cíli 52. Rallye Šumava tak byl Karel Trněný navigován Václavem Pritzlem /Škoda Fabia WRC/. V absolutním hodnocení to bylo 9. místo, ve třídě 13 to byla příčka druhá. Škoda jen, že pátou příčku, na které po páteční etapě figurovali, se jim nepodařilo udržet až do cíle soutěže. „Šumava pro mě byla letošním třetím startem, po slalomové Valašce jsme si zajeli spravit chuť na slovenskou Rally Rožnava. Na Šumavu jsme se jako již tradičně moc těšili. Christiana, se kterým jsem odjel Slovensko, opět vystřídal Vašek Pritzl. Páteční etapa se nám neskutečně podařila nejen správnou volbou pneumatik, ale také nasazením. Výsledkem bylo páté místo v absolutním pořadí. Do sobotní etapy jsme šli s odhodláním naši pátou příčku uhájit, ale zároveň si uvědomovali, že to kvůli počasí nebude lehké. Naše fábie už není nejmladší a nemůže tolik konkurovat moderním vozům kategorie R5. Do 12. RZ se nám plán dařilo plnit, ovšem krátce po startu Strašínské RZ, s 19,5 km nejdelší RZ soutěže, vypověděl službu posilovač řízení, a ke konci RZ se dokonce objevil i oheň. Rozhodli jsme se v soutěži pokračovat a dokončit ji i bez funkčního posilovače. V tuto chvíli přišly vhod zkušenosti z Dakaru. Propad na 9. místo nás velice mrzí," zhodnotil Šumavu Trněný.

Sedmnácté místo celkově a 5. místo ve třídě 3 si z Klatov odvezla domažlicko-trhanovská posádka Marcel Tuček a Petr Dufek s Mistubishi Lancer Evo IX. „Pro nás to byl první start v nové sezóně, neboť Valašskou rally jsem musel kvůli zraněné noze vynechat. Ale Šumava je povinnost. V pátek jsem se rozjížděl, zimní pauza byla znát. V sobotu ráno jsme s respektem projeli první Strážovskou RZ, která byla letos opět zařazena. Ze všech stran bylo připomínáno mé vystoupení s Nissanem a to pak člověku na klidu moc nepřidá. Opět nás postihl na jedné RZ defekt, který nás bohužel připravil o 15. místo v celkovém pořadí, ale jinak převládá spokojenost," svěřil se Tuček se svými dojmy.

V rámci 26. Historic Vltava rallye nejlepšího umístění dosáhl Jan Frei navigován Petrem Šleglem ve Škodě 130 LR. Dlouho se drželi na jedenáctém místě v absolutním pořadí a s přehledem si hlídali první místo v českém mistrovství, aby nakonec po poruše motoru klesli na místo čtrnácté a druhou příčku v ´mistráku historiků´. Ve své třídě ale s přehledem vyhráli. „Vltava začala z našeho pohledu svižně. V úvodu nám vše fungovalo bez jediného problému. V bezpečném tempu jsme projeli i podvečerní Petrovickou RZ a noční Koráb. Celou sobotní dopolední sekci jsme riskli na suchých slickách střední směsi, což bylo hodně znát na času z Městské RZ. Pak se počasí výrazně zhoršilo, proto pro odpolední sekci byla jasná volba mokrých pneumatik. Časy na mokru byly výborné až do RZ 12, kde nás odstartovali pouhou minutu za posledním účastníkem z řad ´evropanů´. Během následujících 18 km RZ jsme předjeli tři ´evropská´ auta, ale bohužel při výjezdu z posledního retardéru nás postihla závada na motoru v podobě vahadla na čtvrtém válci, která byla odhalena až doma v dílně. Nezbývalo nic jiného než se pokusit dojet do cíle na tři válce, což se i přes malý výlet mimo trať na poslední RZ nakonec podařilo. O vedení v domácím mistrovství jsme sice přišli, ale s druhým místem vládne v týmu spokojenost. Velký dík patří všem, kteří nám pomáhali a fandili, Petrovi za vynikající navigování. Další soutěží pro nás bude Rallye Český Krumlov," líčil Frei.

Na 35. místě a druhé příčce ve třídě D/0 dokončil Vltavu Bohumír Svoboda st., do tradiční Škody 110 R coupé tentokrát usedl na sedadlo spolujezdce Jiří Neubauer. O příčku hůře dokončil Vltavu Bohumír Svoboda ml. Zbyňka Soběharta na postu spolujezdce nahradil Petr Těšínský, ale Škodu 1000 MB dovezli ve třídě C/0 na prvním místě.

„Do Klatov se vždy moc těšíme, je to domácí soutěž, a máme možnost se tak představit fanouškům a partnerům. Pro mě a pro otce to byl první letošní start. Páteční etapu jsme si maximálně užívali, jen tátu v závěru poslední sekce etapy na dvou RZ zpomalil nefunkční interkom. Sobotní etapa již byla ovlivněna počasím, bylo těžké se trefovat do správné volby pneumatik a také nás pozlobila technika, jinak z Klatov odjíždíme spokojeni," uvedl mladší z proslulé kdyňské rallyrodiny.

Dvaačtyřicáté místo a vítězství ve třídě A/2 obsadila na Vltavě rodinná posádka Kovaříků, kteří se tentokrát představili se Škodou Octavia TS. A abychom výčet domácích posádek uzavřeli, tak ve startovním poli 3. Rallye Šumava Legend se v Nissanu Sunny Gti předvedli Pavel Beneš navigován Karlem Sloupem. Bratři Václav a Jan Andrlovi opět provětrali svou Škodu Favorit 136 L. Těmto posádkám čas na RZ měřen nebyl. (rsv)